Neohrožený vládce tuzemských e-shopů je stále dobírka. A to i přesto, že ji letos využívá přibližně 34 procent zákazníků, tedy o pět procentních bodů méně než před třemi roky. On-line platbu kartou pak využívá 18 procent zákazníků.Vyplývá to z dat Heureky a ČTK.
„Některé e-shopy kvůli EET on-line platby rušily,“ tvrdí šéf Heureky Tomáš Braverman. Evidence tržeb se tak dotkla spíš malých obchodníků. „EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu, u kterých investice do úprav e-shopu nedávala smysl,“ dodává pro ČTK šéf APEK Jan Vetyška. Nejmenší on-line obchodníci tak raději možnost platby kartou zrušili a nechali jen převody z účtu či dobírky, pokud je tržba prodejci zasílána na účet, aby nespadli do evidence.
Dobírka se drží hlavně v mobilních objednávkách, při nákupech na počítači je podle Bravermana vidět větší obliba platby kartou. „Při mobilních nákupech zákazníci stále bojují s předsudky, a bojí se čísla karet zadávat. V tom je zatím na mobilu dobírka nepřekonaná,“ dodal Braverman.