Ahoj, to by přece chtělo, vymyslet ten internet nějak jinak.
Tak aby jakýkoliv přímý přenos tekl po těch linkách pouze jednou, až k nějakému koncovému bodu, ke kterému se připojují koncoví uživatelé, takhle se nesmyslně přetěžuje internet. Třeba tisíc lidí z jednoho města tahá ve stejnou chvíli ta samá data.
Nějaký lokální RE-Stream by to vyřešil.
Tenhle princip funguje například u peer to peer sítí jako je třeba torrent nebo cdn poskytovatelů, kde se vybírá nejbližší cdn uzel. Řekl bych, že toto se použilo i v případě hokejového přenosu.
Když máte takovou starost o přetěžování internetu nebo sítí obecně, tak byste se spíše měl zaměřit na IoT, kde se vám v budoucnu každá chytrá žárovka, vysavač, lednička, pračka, mixér, trouba, televize, auto, home assistant, fitness náramek, dětské hračky, robotický pes, ... bude patchovat, synchronizovat s cloudem, odesílat telemetrii kvůli vylepšení služeb, odesílat chybové hlášky, ... to všechno bude spotřebovávat kapacitu sítě jako svou režii, nikoliv jako požadavky uživatele. Při přenosu zápasu máte spíše tak jeden stream na domácnost, maximálně jeden stream na každého člena rodiny, ale těch chytrých "bazmeků" bude potenciálně v budoucnu řádově více než počet členů domácnosti.
Problem s multicastem je, ze jen velmi slozite funguje v mutlidomenovem prostredi. Kdyz mate propojenych vic siti s rozdilnou politikou spravy (a to vcetne domacich siti uzivatelu), tak je to velmi slozite na rizeni.
Takze na urovni jedne site (treba v IPTV reseni) je to celkem OK. V Internetu dneska je to bicovani mrtveho kone.