Hlavní navigace

IBM kupuje Red Hat, cena obří akvizice má dosáhnout 34 miliard dolarů

29. 10. 2018

Sdílet

IBM - Red Hat - Jim Whitehurst - Ginni Rometty Autor: IBM

Má to být jedna z největších technologických transakcí v historii USA. Obří americká korporace oznámila, že se s někdejším ditributorem významné linuxové distribuce a dnes poskytovatelem firemních a cloudových open source nástrojů dohodla na akvizici všech jeho akcií. IBM má za nákup Red Hatu zaplatit 34 miliard USD.

„Akvizice Red Hatu zásadně mění trh s cloudovými řešeními. IBM se stane největším světovým poskytovatelem hybridních cloudových řešení a nabídne firmám jedinou otevřenou cloudovou službu, která zpřístupní plné možnosti cloudu pro jejich byznys,“ komentuje dohodu šéfka IBM Ginni Rometty.

„Spojení s IBM nám umožní posílit roli open source jako základu pro digitální transformaci a rozšíří služby Red Hatu k větší skupině zákazníků. Přitom se nevzdáme své unikátní firemní kultury ani svých principů a snah o inovaci open source,“ slibuje šéf Red Hatu Jim Whitehurst.


Autor: IBM

Jim Whitehurst a Ginni Rometty

Také IBM v tiskovém prohlášení ujišťuje, že Red Hat bude i po nákupu aktivním členem open source komunity. Obě firmy připomínají, že na vývoji enterprise softwaru spolupracují už déle než 20 let a že plánovaná akvizice je tedy vyvrcholením dlouhodobé evoluce.

Po ukončení akvizice se má tým Red Hatu v IBM stát součástí divize hybridního cloudu, má si ale uvnitř firmy uchovat samostatnost, portfolio produktů i své současné vedení, včetně Jima Whitehursta. Ten se také má stát členem managementu IBM a bude spadat přímo pod jeho šéfku.

Akvizici už schválila vedení obou firem, teď ji ještě musí posvětit akcionáři Red Hatu a regulační úřady v USA.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).