Kdepak. Je to ustaleny terminus technikus -> cognitive load. A i ten cesky preklad je tentokrate docela dobre prelozeny.
Kazdy kdo mel co docineni treba s vytvarenim UI nebo bezpecnosti kritickeho provozu vi o co se jedna. Nektere obory jako napriklad letectvi maji velmi prisne pozadavky na snizovani kognitivni zateze.
Na druhou stranu v automotive a rizeni dopravy panuje proti tomu, zejmena u nas, relativni bordel.
Jasne... a ze to otestovali v NAKITu je prece etalonem kvality :-)
A jako asi fakt nebudeme tady srovnavat ridici system Airbusu ci jaderne elektrarny s tim, ze se umaze tlacitko na prihlasovacim formulari, ktere precijen "par" lidi pouziva.
Krecovita snaha o zmeny zrovna na casti, ktera to potrebovala nejmene je spise o vykazovani cinnosti (jak typicke pro statni uredniky) - po uspesnem prihlaseni je ta kognitivni zatez v ramci tech ruznych portalu podstatne vetsi. Jenze tam to prekopat je problem, kdyz se defacto jen "digitalizuji" procesy vznikle za c.k. monarchie, ze? :-) Ale "PR" se na tech jednoduchych zmenach vykazovat muze...