Nakupování přímo v aplikaci, bez toho, aby ji musel uživatel opustit. To je novinka, kterou dnes Instagram spustil v uzavřeném betaprovozu pro vybrané firmy v USA. V Česku si tedy na novou možnost ještě teprve počkáme.
Checkout funguje u tzv. nákupních příspěvků (speciální typ postu, který si musí firma nastavit ve svém firemním účtu). Dosud ale uživatelé museli z příspěvku kliknout na odkaz na web prodejce a tam teprve nákup provést.
Nově Instagram nabízí, že transakci provede přímo ve svém aplikaci. Uživateli se u produktu zobrazí možnost „Checkout on Instagram“, může si ještě vybrat z různých velikostí či barev, pak zadá platební informace a produkt koupí přímo v aplikaci. Na Instagram dostane také informaci o dodání zboží.
Platební údaje se na Instagramu ukládají, což je sice pohodlnější, ale na druhou stranu tím uživatel firmě svěřuje poměrně citlivé údaje (vlastníkem Instagramu je Facebook).
Zkušební provoz pro americké uživatele Instagram spustil hlavně s módními a kosmetickými firmami jako je Adidas, Burberry, Dior, H&MNike či Prada.