Podobně jako některé tuzemské e-shopy chce i německý Amazon odpustit svým zákazníkům v Česku poštovné u zakázek dražších než 39 eur. „Samotný Amazon informaci o zasílání objednávek zdarma do České republiky nekomentoval. Na Amazon.de však již nový ceník poplatků týkajících se Česka zveřejnil,“ píše deník E15.
Zbrojení na vánoční sezónu tak pokračuje. A doprava, respektive logistika, je jedním z nejdůležitějších článků e-commerce řetězce. O to, jak se zákazníci rozhodují o způsobu doručení, se zajímal letos i APEK.
„35 % nakupujících se rozhoduje převážně podle konkrétní objednávky, volí podle typu a velikosti zboží či podle aktuální potřeby objednávaného výrobku. Naopak 30 % zákazníků e-shopů se rozhoduje podle ceny – obvykle vybírají nejlevnější způsob dopravy. 18 % spotřebitelů se spoléhá na předchozí pozitivní zkušenost, 8 % je ochotno si připlatit za kvalitní dodání a volí tedy podle poměru cena – výkon. 7 % nakupujících se pak řídí čistě podle zaběhnutých zvyků,“ tvrdí tisková zpráva Asociace pro elektronickou komerci.