Hlavní navigace

Je to marketing, ale vtipný. Kaspersky otevřel obchod, kde se platí osobními daty

8. 9. 2017

Sdílet

Ani libry, ani bitcoiny, ale data. Osobní data. Experimentální The Data Dollar Store je v Londýně otevřen jen dočasně a prodává streetartové umění Bena Eineho. Kaspersky chce upozornit na to, že osobní aktivity uživatelů na internetu jsou jednoduše zpeněžitelné. 

Za hrneček tak stačí zaplatit pár screenshoty e-mailové nebo whatsappové komunikace. Platit se ale dalo i tím, že nakupující svěřil na chvíli obsluze svůj mobil, aby si mohla projet jeho e-maily a účty. 


Autor: Engadget

Reportáž z otevíračky obchodu přinesl server Engadget. Podle autorů reportáže byla atmosféra v prodejně nervózní a někteří lidé si ve frontě pro jistotu promazávali obsah svého telefonu. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 9. 2017 15:24

    Heffy (neregistrovaný)

    Ne, to je dlouho trvající skutečnost. Proč máte zdarma e-mail, vyhledávání na google nebo dokonce Windows 10? Za všechno už dlouho platíme soukromím a osobními daty.

  • 11. 9. 2017 22:29

    ldx (neregistrovaný)

    Ne, já myslel, že za to platím reklamou, kterou mi podsouvají v každém videoklipu na youtube, většině aplikací a stránek.

    Ochrana osobních údajů naopak podléhá (nebo by měla) zákonným pravidlům a to si ani google nedovolí porušit, bez vašeho souhlasu. Například u cookie, které osobní údaje (resp. spíše nákupní a jiné preference) sledují, je to až otravný.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).