Kdo rozjíždí v Česku startupy? Aspen zkusil zmapovat terén

5. 12. 2016

Sdílet

Další pokus o situační studii tuzemské startupové scény má na svědomí Aspen Institut. Ten oslovil svým dotazníkem 550 českých firem. Odpovědělo necelých sto třicet. A vznikla studie České startupy 2016.

Analýza české startupové scény je první část projektu. Další část bude zahrnovat srovnání startupových ekosystémů v celé Visegrádské skupině. Důvodem pro toto srovnání není pouze skutečnost, že se země V4 snaží koordinovat podporu startupů na regionální úrovni, ale i to, že potenciální investoři často chápou region střední Evropy jako celek,“ komentuje důvody vzniku celé studie jedna z jejích autorek Maria Staszkiewicz

A tuzemská scéna je podle studie na začátku. Téměř 70 % dotazovaných startupů se nachází v raných vývojových fázích. Víc než polovina oslovených firem jako svou cílovou skupinu označuje jednotlivce. 

„O něco více než 60 % startupů uvedlo, že nabízejí nové služby nebo produkty, a téměř 23 % z nich pracuje na vylepšení stávající služby nebo produktu,“ tvrdí studie. 

Tuzemské startupy jsou samostatné. Celkem 78 % dotazovaných využívá financování z vlastních zdrojů. 13 % respondentů už získalo finanční podporu od místních business angels nebo vlastních sítí. Pouze asi 9 % startupů využilo veřejné finance a jen 18 % firem je plánuje využít v následujícím půl roce. To je zřejmě zásadní zpráva pro Národní inovační fond, jehož rozjezd byl vládou opět posunut. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).