
Na včerejší konferenci TVCON 2018 prezentoval Tomáš Vyskočil, zakladatel českého vyhledávače legálních online filmů Filmtoro, vlastní odhady počtu evropských předplatitelů online videotéky Netflix. Vycházel z odhadů pro ostatní relevantní trhy, ale třeba také z počtu fanoušků české mutace Netflixu na Facebooku.
Svůj odhad ohledně českých předplatitelů ustálil Vyskočil na počtu padesáti tisíc s tím, že je i pro podstatně větší trhy de facto nemožné rozlišit, kolik z předplatitelů je aktivních dlouhodobě a kolik třeba jen využilo nabídku měsíčního trialu zdarma. Netflix sám dlouhodobě čísla předplatitelů pro jednotlivé trhy nekomentuje.
Ve Velké Británii by měl počet předplatitelů Netflixu podle odhadů portálu Statista dosahovat sedmi a půl milionu, ve Francii necelých pěti a v Německu tří milionů. Ve Švédsku pak Netflix sleduje 1,6 milionu zájemců, v Itálii a v Nizozemí 1,4 milionu diváků.
Netflix před HBO a Amazon na čtyřiceti
Celosvětově oslovuje Netflix přes sto dvacet milionů předplatitelů a podle Vyskočilova odhadu by měl jejich počet v letošním roce překonat diváky videotéky HBO GO. Třetí největší videoslužba Amazon Prime údaje o svých předplatitelích taktéž neuvádí, pouze souhrnnou informaci o plátcích za službu Prime, která se ale nevztahuje pouze na streaming.
Jejich počet podle Simona Frosta z Amazon Web Services, který na TVCONu také vystoupil, letos přesáhl sto milionů. Podle Vyskočila pak čistě za Amazon Video platí zhruba čtyřicet milionů zájemců.
Netflix aktuálně nabízí 3700 titulů, z toho pět stovek je přímo z jeho produkce. Právě strukturu vlastní tvorby považuje Vyskočil za nejdůležitější faktor pro budoucí vývoj videotéky. Podle webu Statista hodlá letos Netflix investovat do natáčení vlastních snímků kolem sedmi miliard dolarů, Amazon kolem pěti, HBO pak dvě miliardy a Hulu zhruba jednu miliardu. Vyskočil také dodal, že Netflix utrží kolem jedenácti miliard dolarů ročně, tedy stejně jako kinotrh ve Spojených státech.