Obchod chce podle své tiskové zprávy „zrychlit a zpříjemnit pravidelné nakupování“. Na počítači je tak možné obchodu diktovat, co lednička ráčí. Ale – funguje to zatím jen v Google Chrome. Firma nenaučila poslouchat ani svou mobilní aplikaci.
S hlasovým asistentem je tak na webu možné diktovat zboží a e-shop pak ukazuje zákazníkovi, co má zrovna ve vybrané kategorii na skladě. Pro objednávku už je ale nutné zase klikat.
Podle marketingového ředitele firmy Ondřeje Tomeše novinka přinesla zrychlení objednávky až o polovinu. „Příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,“ tvrdí Tomeš.
Vyhledávání je postaveno na sémantickém algoritmu Google Speech Recognition a zvládne i přeřeky a nepřesnosti. Hlas je přenášen šifrovaně a zneužití je eliminováno, hlasovou stopu prý Kolonial nikam neukládá.
Firma počítá, že by v budoucnosti bylo možné e-shop napojit na některého z domácích asistentů, které už na trh vypustili v podstatě všichni velcí hráči a jeden se připravuje i v Praze. Zatím jde jen o rozšíření určené jen pro Koloniál. Mall zatím zůstává u klasického systému objednávání.