Hlavní navigace

Koloniál zkouší nakupování pomocí hlasu. Bez klikání se ale pořád neobejde

21. 6. 2017

Sdílet

Obchod chce podle své tiskové zprávy „zrychlit a zpříjemnit pravidelné nakupování“. Na počítači je tak možné obchodu diktovat, co lednička ráčí. Ale – funguje to zatím jen v Google Chrome. Firma nenaučila poslouchat ani svou mobilní aplikaci. 

S hlasovým asistentem je tak na webu možné diktovat zboží a e-shop pak ukazuje zákazníkovi, co má zrovna ve vybrané kategorii na skladě. Pro objednávku už je ale nutné zase klikat. 

Podle marketingového ředitele firmy Ondřeje Tomeše novinka přinesla zrychlení objednávky až o polovinu. „Příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,“ tvrdí Tomeš.

Vyhledávání je postaveno na sémantickém algoritmu Google Speech Recognition a zvládne i přeřeky a nepřesnosti. Hlas je přenášen šifrovaně a zneužití je eliminováno, hlasovou stopu prý Kolonial nikam neukládá.

Firma počítá, že by v budoucnosti bylo možné e-shop napojit na některého z domácích asistentů, které už na trh vypustili v podstatě všichni velcí hráči a jeden se připravuje i v PrazeZatím jde jen o rozšíření určené jen pro Koloniál. Mall zatím zůstává u klasického systému objednávání. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 6. 2017 12:38

    ZuzaB (neregistrovaný)

    Jsem ráda, že jde vývoj takhle vpřed, nemůžeme přeci chtít, že se takové technologické změny projeví ze dne na den :) já třeba z Huawei nakupuju téměř pořád a taková obměna by mi bodla :)

  • 21. 6. 2017 16:24

    Green (neregistrovaný)

    Škoda, že není například aplikace na chytré telefony, která by mi nakupování hodně zpříjemnila. Baví mě využívat můj P9 Lite 2017 naplno a nakupování je zrovna věc, u které bych ho využil na 130%

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).