Hlavní navigace

Komerční banka má kvůli bezpečnostnímu incidentu zablokovanou bankovní identitu

Sdílet

David Slížek 1. 3. 2021
Internetové bankovnictví Autor: Depositphotos

Správa základních registrů (SZR) oznámila, že dočasně zablokovala poskytování služeb elektronické identifikace Komerční bance. Její klienti tak momentálně nemohou využívat bankovní identitu.

„Důvodem je bezpečnostní incident spočívající v pravděpodobné záměně identity. V tuto chvíli není jasný rozsah bezpečnostního incidentu a tudíž je nutné přijmout takové kroky, které povedou k omezení případných škod a eliminaci případných dalších chybných pokusů o autentizaci klientů,“ vysvětluje SZR.

AKTUALIZACE 14:05 – „O incidentu jsme byli informováni. Společně se Správou základních registrů analyzujeme jeho příčiny,“ potvrdil Lupě Michal Teubner z tiskového oddělení Komerční banky.

AKTUALIZACE 20:00 – „V průběhu předprodukčního testování jsme odhalili technický problém, který vedl k preventivnímu a dočasnému zastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky. Masivní testování všech scénářů je důležité pro identifikaci a odstranění chyb, jenž se mohou v rámci ostrého provozu objevit. Zapojené subjekty nyní intenzivně pracují na odhalení příčiny incidentu a jeho následném odstranění,“ doplnil později vyjádření Teubner.

Bankovní identita začala v Česku postupně fungovat od ledna. Umožňuje klientům bank hlásit se ke službám e-governmentu prostřednictvím přihlašovacích údajů ze svého internetové bankovnictví.

AKTUALIZACE 13:22 – zdrojová zpráva i tweet SZR, který na ni odkazoval, byly smazány. Tady je screenshot tweetu:


Autor: screenshot, Lupa.cz

Zpráva se na webu SZR později bez vysvětlení opět objevila.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.