Hlavní navigace

Komunitní doručovací startup Zavezu jede naostro. A vstupuje do něj Seznam

25. 1. 2017

Sdílet

Sedmnáctiprocentní podíl v přibližně rok staré aplikaci si pořídil Seznam, který tak po čase zase zainvestoval do některého z tuzemských startupů. Zároveň portál služby startupu zakomponoval do Sbazaru a chystá se i ho propojit i s dalšími službami. 

"Naše spolupráce není exkluzivní a nebráníme se tomu, aby podobná integrace probíhala i na službách jiných provozovatelů, tvrdí Tomáš Kapalín ze Seznamu s tím, že možnosti využití Zavezu vidí nejen v individuálním doručování, ale i jako šanci pro firmy. 

Cena, ze kterou si Seznam podíl pořídil ale zůstává tajná. Podle Kapalína je těžké ji určit přesně, protože integrace s Sbazarem se obtížně převádí na peníze. „Nabízí se další potenciální synergie pro inzerenty v segmentu Doprava v katalogu Firmy.cz,“ dodává s tím, že investice portálu do startupů budou pokračovat jen v případě, že najdou projekt, který úzce souvisí s jejich projekty. 

V Zavezu teď Seznam drží sedmnáct procent, ale podle Kapalína jsou v případě úspěšné spolupráce připravena další kola financování, aby se podpořil rozvoj platformy. 

Kromě spolupráce se Seznamem Zavezu na tiskové konferenci oznámilo, že zásilky pojišťuje pojišťovna Generali. „Připravili jsme pro startup speciální pojištění, které se chystáme rozvíjet podle toho, jak se budou měnit jeho potřeby,“ vysvětluje šéf pojiš'tovny Pavel Mencl

Zavezu jako takové vzniklo na začátku loňského roku. O prázdninách spustili pilotní provoz a teď, po novém roce, to rozjeli naostro. Zavezu.cz funguje ve svém oboru podobně jako třeba Liftago – uživatel zadá v aplikaci zakázku včetně nabízené ceny a převozníci si vybírají, zda zásilku chtějí doručit. 

Po půl roce testovacího provozu si službu stáhlo nebo se zaregistrovalo na webu 19 tisíc uživatelů a rozvezlo se už přes 2300 zásilek. Drtivá většina používá službu v mobilu, v podstatě víc než třináct tisíc. „Přes dvanáct tisíc uživatelů má telefon s Androidem, iOS verzi si stáhlo kolem tisícovky lidí,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů služby David Pertl. Nejčastější objednávkou jsou podle druhého zakladatele Jaroslava Vavřiny alu kola.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).