Hlavní navigace

Košík.cz sype zboží do papírových pytlíků, chce být více „bezobalový“ (aktualizováno)

Sdílet

Karel Wolf

E-shop s potravinami Košík.cz přišel s možností objednávat zboží na váhu do recyklovaných sáčků. Jde zatím o pilot s 60 produkty, testování probíhá ve spolupráci s českými průkopníky precyklace MIWA, jejichž systémem by e-shop v případě úspěchu nahradil své prototypové řešení.

Na váhu a „bez obalu“ je možné koupit například luštěniny, rýži, mouku, sušené ovoce, oříšky, vločky nebo těstoviny. Nabídka se má ovšem postupně navyšovat na základě zákaznických požadavků. Při nákupu na váhu je možné v e-shopu zadat požadované množství, suroviny, které pak s dalšími položkami dorazí v jednodruhovém papírovém sáčku s polepkou, splňujícím FSC certifikaci. Prázdné obaly obchod sbírá při dalším nákupu, kdy je vyzvedne kurýr a obchod zajistí jejich recyklaci.

Aktuální technologické řešení, které vznikalo v rámci interního týmu obchodu, využívá dle slov eshopu specializovanou plnicí zónu s prototypovými gravitačními zásobníky ve skladu Košíku v pražských Horních Počernicích, vývoj systému trval několik měsíců. S jeho spuštěním zároveň začaly práce na druhé fázi projektu, která zhodnotí zkušenosti zákazníků s bezobalovými nákupy a jíž se budou na základě vzájemného memoranda zúčastnit vývojáři z technologické firmy MIWA zaměřené na systémy distribuce a prodeje nebaleného zboží. Hlavní ambicí obchodu je co nejvíce eliminovat plastové obaly.

Hlavní konkurence podobné řešení nezvažuje, vidí jej totiž jako problematické z pohledu hygieny. „Rohlik.cz jednal o tomto řešení se společností MIWA zhruba před dvěma lety. Po detailním vyhodnocení jsme dospěli k názoru, že není možné tímto způsobem zajistit stoprocentní hygieničnost v prostředí online prodeje potravin a řešení jsme proto zavrhli,“ prozradil Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel konkurenční společnosti Rohlik.cz. Plasty se ale prý snaží eliminovat také.

Aktualizováno [19:42]: „Zástupci Rohlik.cz jsme před dvěma lety skutečně během asi 30 minut dlouhé schůzky představili naši vizi a zjistili, že pro ně prodej a distribuce nebaleného zboží není zajímavým ani řešeným tématem. Každopádně tvrzení o detailním vyhodnocení našeho systému, nebo jeho hygieničnosti je zcela absurdní. Rohlik.cz neměl pro něco takového dostatek informací, ani podklady,“ ohradil se proti vyznění komentáře Rostislava Brzobohatého z Rohlík.cz Hynek Balík ze společnosti MIWA.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?