Hlavní navigace

Křetínského Czech Media Invest koupil čtyři procenta ProSiebenSat.1

20. 10. 2019

Sdílet

ProSiebenSat1 Autor: ProSiebenSat.1

Česká mediální skupina Czech Media Invest, kterou ovládají Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a Roman Korbačka, oznámila novou investiční strategii. „Spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých CMI spatřuje atraktivní investiční potenciál,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Prvním takovým nákupem je získání podílu v německé televizní skupině ProSiebenSat.1 Media SE. Formou nákupů na veřejných trzích získali čeští investoři podíl ve výši zhruba 4,07 %. 

„Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.

„Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního obsahu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání. Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,“ doplnil Miškovič.

Czech Media Invest dosud podnikala především v oblasti tisku, rádií a odvozených internetových médií.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).