Česká startupová kurýrní služba DoDo, která rozváží potraviny hlavní trojce českých potravinových eshopů (Košík, Rohlík a iTESCO), hlásí za březen nárůst rozvozů v segmentu potravin o padesát procent.
Firma tak musela na rozvoz potravin pro online supermarkety během března vyčlenit o zhruba 50 vozů a 200 kurýrů více než o měsíc dříve.
„Velmi nám pomohl agilní způsob řízení, díky kterému byli lidé schopni rychle měnit své role v týmu a okamžitě reagovat na potřeby způsobené nastalou krizí. Dokázali jsme rychle přizpůsobit své procesy a zavést všechna potřebná ochranná opatření, abychom zajistili maximální bezpečnost rozvozů pro naše kurýry i pro zákazníky,” komentoval skokový nárůst CEO společnosti DoDo Michal Menšík.
Poslední měsíc přinesl i zajímavé proměny v nákupních návycích. V době propuknutí krize lidé nakupovali hlavně trvanlivé potraviny, od druhé poloviny března se ale skladba začala vracet do normálu a 65 % objednávky tvořilo suché zboží, 25 % chlazené a 10 % mražené. Na nákupech se ale dodnes projevuje změna v nákupních časech, před vypuknutím pandemie silně převažovaly ranní a večerní špičky, dnes, kdy řada lidí není v práci, se objednávky rozprostřely rovnoměrně do celého dne.