To není o rezortismu. Důvod je ten, že podle ÚHOS by to bylo narušování hospodářské soutěže.
Takže zatímco třeba na Slovensku stát poskytuje kvalifikovaný elektronický podpis každému občanovi spolu s občankou, u nás by to prý bylo nelegální.
Takže stát může sám sobě poskytovat certifikáty pouze pro bezpečnostní složky, ale už ne ostatním úřadům nebo samosprávám.
Je zajímavé poslouchat ty debaty o ušetření nebo si číst RIA, nikdo nemá žádná data o počtech. Kolikrát ani samotný úřad netuší, kolik vlastně má lidí, protože ne všichni jsou placeni přímo z jeho rozpočtu. To bylo teď vidět při stěhování.
Jen nerozumím tomu, proč nikdo zevnitř nemá zájem a sílu to narovnat, v takovém nepořádku se přece nemůže dát efektivně pracovat.
Možná by mohl stát začít tím, že si jaksi udělá pořádek v tom, co je a co není úřední místo.
je asi jedno, kde ten řez provede, ale měl by být konzistentní přes celou veřejnou správu.
Protože to, co máme teď je jenom bulshit, žádná statistika. A nejlepší na tom je, že právě tenhle bulshit vyhovuje úředníkům, kteří ho vytvořili a profitují z něj.
Vaše statistika zahrnuje totiž navíc armádu (30 tisíc), hasiče (10 tisíc), policisty (40 tisíc), celníky (4,5 tisíce), vězeňskou službu (12 tisíc) nebo údržbáře dálnic a silnic (2 tisíce). A nejspíš i soudce a státní zástupce (další tisíce). Tedy profese, které se za úřednické považovat nedají.
23. 9. 2023, 12:56 editováno autorem komentáře
Jen mě udivuje proč jen některé složky státu mohou bezplatně čerpat elektronické ověřovací prvky (el. pečetě, podpisy, čas. razítka) a ostatní složky státu (pověřené obce III. typu a obce typu II. a I.) musí za tyto služby platit komerčním autoritám nemalé peníze.
Může mi to někdo vysvětlit?
Ignorace některých úřadů v povinnosti odesílat elektronické dokumenty pouze ve výstupním datovém formátu vyvolává další a další náklady jak na straně odesílatele tak i v nekterých případech i příjemce. Obvzláště pokud je příjemce takového dokumetnu subjekt podléhající zákonu o archivnictví a spisové službě. Tento musí přijatý cizí dokument převést na své náklady a opatřit převedený soubor el. pečetí a časovým razítkem (za peníze).
Je zajímavé, že to nikoho nezajímá, že neschopností jednoho platí i ten druhý. Kde je prosím ta užasná elektronizace?
(Koukám, že nejlepší statistika je ta co si sám zfalšuji... jen 69 tis úředníků na celou ČR, to jste vytáhl kde?)
#TODO read-and-be-happy: "Vývoj počtu zaměstnanců v sektoru vládních institucí - Informační studie - sekce Makroekonomických a fiskálních analýz - červen 2022 (Úřad Národní rozpočtové rady)"
Jen Organizační složky státu měly k roku 2020 - 198 394 pracovních úvazků! Ano, může to teoreticky zahrnovat i uklízečky (pokud nejsou jako služba), ale myslím že to zkreslení nebude takové.
V dokumentu najdete i mezroční nárůsty a další informace. A ano, neklesá to, ale o nárůstech o 50 nebo 100 procent ročně bych zase nemluvil.
psal jsem, že nelze vidět, že by razantně rostl, čemuž odpovídá i ta Wiki, ale jak píše Jakub podemnou, neexistuje taková statistická položka a míchá se v tom hodně různých profesí. Pořád to nepotvrzuje to, že by každý nový úřad potřeboval dvojnásobek úředníků, nevypadá to z celkových čísel.
Počty zaměstnanců ve státní službě mohou být dobrým indikátorem.
Bohužel se mýlíš. Cituji wikipedii "Podle státních rozpočtů v kostce, které od roku 2016 uvádí počty oficiálních státních zaměstnanců je trend jasný. Oficiální počet se rok od roku zvyšuje. " Na wiki je to i ozdrojováno, můžeš se podívat.
Vzhledem k tomu, že stav našeho státu se rok od rok urozhodně nelepší, připadá mi stálý růst počtu jeho zaměstnanců smutný.
no, teď jich dvojnásobek nepotřebují, takže očividně se to stalo. Tenhle vznik je takový nevzik, ona vziká nová právnická osoba, ale samotný úřad (jako formální celek) s jeho agendou, aktivami a zaměstnanci bude stejný, jen vymění razítka.
Je to nepředstavitelný, ale oni i úřady a ministerstva zaniká a vznikají. Z dlouhodobých čísel nevypadá, že ten počet úřední nějak razantně roste.