Jen mě udivuje proč jen některé složky státu mohou bezplatně čerpat elektronické ověřovací prvky (el. pečetě, podpisy, čas. razítka) a ostatní složky státu (pověřené obce III. typu a obce typu II. a I.) musí za tyto služby platit komerčním autoritám nemalé peníze.
Může mi to někdo vysvětlit?
Ignorace některých úřadů v povinnosti odesílat elektronické dokumenty pouze ve výstupním datovém formátu vyvolává další a další náklady jak na straně odesílatele tak i v nekterých případech i příjemce. Obvzláště pokud je příjemce takového dokumetnu subjekt podléhající zákonu o archivnictví a spisové službě. Tento musí přijatý cizí dokument převést na své náklady a opatřit převedený soubor el. pečetí a časovým razítkem (za peníze).
Je zajímavé, že to nikoho nezajímá, že neschopností jednoho platí i ten druhý. Kde je prosím ta užasná elektronizace?
To není o rezortismu. Důvod je ten, že podle ÚHOS by to bylo narušování hospodářské soutěže.
Takže zatímco třeba na Slovensku stát poskytuje kvalifikovaný elektronický podpis každému občanovi spolu s občankou, u nás by to prý bylo nelegální.
Takže stát může sám sobě poskytovat certifikáty pouze pro bezpečnostní složky, ale už ne ostatním úřadům nebo samosprávám.