Hlavní navigace

Lepší TV představila první obrázkové EPG dostupné českým divákům

10. 2. 2019

Sdílet

Obrázkové EPG Autor: Lepší TV

S nápadem na spuštění elektronického programového průvodce EPG v obrázkovém stylu si společnost goNET, provozovatel OTT platformy Lepší TV, pohrávala delší dobu dobu, ale až nedávno se jí podařilo vyřešit všechny nezbytné kroky pro jeho spuštění.

Cíl samotné funkce je poměrně jasný – ulehčit divákovi orientaci v EPG a do jisté míry ho oprostit od nutnosti čtení názvů pořadů. Věříme, že uživatelé budou mnohem radši a pohodlněji listovat v EPG s cílem rozpoznat booklet, tvář herce nebo scénu ze svého oblíbeného pořadu, než aby byli odkázáni pouze na samotné názvy, vysvětluje záměry operátora jeho mediální zástupce Dominik Světlík.


Autor: Lepší TV

Obrázkové EPG.

Navíc v drtivé většině případů toho samotný název pořadu podle Světlíka moc neprozradí, ale v kombinaci s obrázkem jasně dokáže navodit představu o tom, co od pořadu mohou diváci očekávat. Ve výsledku jsou pak podle něj uživatelé schopni jen z letmého pohledu na EPG vytipovat pořady, o kterých chtějí zjistit podrobnější informace, podívat se na trailer nebo se rovnou pustit do sledování.

Samotnou implementaci funkce doprovázelo spoustu problémů. Jednou z nejzásadnějších byla otázka, jak „naučit“ obrázky, aby zobrazovaly podstatnou část sdělení. Globálně nastavit pro všechny obrázky jednu pozici samozřejmě nepřipadalo v úvahu, protože každý má svou důležitou část umístěnou zcela jinde, a proto jsme zvolili vcelku sofistikované řešení. Podařilo se nám přijít na to, jak cílit a následně zobrazit jednu z nejpodstatnějších věcí, která na obrázku je – obličej. Tímto řešením se nám povedlo u většiny obrázků zajistit zviditelnění části, která má největší informační hodnotu, vysvětluje Světlík.

Další problém nastal u dlouhých pořadů, které si s jedním obrázkem zkrátka nevystačily. I za předpokladu, že bylo cíleno na obličej, obrázek byl mnohdy zcela matoucí a ve výsledku neposkytoval žádnou informaci. Jako řešení jsme zvolili prolnutí dvou obrázků, které v praxi funguje skvěle, myslí si Světlík a dodává, že verzí obrázkového EPG bylo několik. Ale až s touto jsme byli spokojeni natolik, že jsme se rozhodli pro její aktivaci v ostrém provozu, dodává Světlík.

Mimo nově zpracovaného EPG operátor nedávno přidal také funkci s názvem Nedodívané, kdy veškeré rozkoukané pořady jsou vypsány v této kategorii. Ta se nachází v sekci Nahrávky a zhlédnutí. Princip je zcela jednoduchý. Pokud divák sledoval pořad, ale neviděl ho až do konce, uloží se právě do této kategorie. Jakmile ho znova spustí, přehrávání začne od momentu, kdy skončilo, popisuje Světlík.

Funkce je určena pro diváky, kteří často odbíhají od televize a poté složitě hledají, kde skončili ve sledování svých oblíbených pořadů. Všichni noví zákaznicí, kteří by si chtěli vyzkoušet obrázkové EPG, funkci„Nedodívané“ mají možnost si službu včetně stanic HBO zkušebně objednat na jeden měsíc za jednu korunu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).