Americká odnož T-Mobilu z pozice minoritního hráče ve Spojených státech před pár lety rozjela strategii zacílenou zejména na mladé či po datech toužící zákazníky. Přinesla velice slušné ceny za data a dostat se lze i na 40 dolarů za úplně všechno neomezené.
Zdá se, že se tato taktika vyplácí. Firma oznámila, že jí letos přibude mezi 3 až 3,6 milionu zákazníků, což je nad původní očekávání. Jen ve druhém kvartálu operátor získal 817 tisíc nových zákazníků, opět výrazně nad očekávání.
A co víc – americký T-Mobile v posledním kvartálu zaznamenal 10procentní nárůst tržeb, podobně se mu daří už několik kvartálů. Rovněž zisk EBITDA narostl o 19 procent.
Datové aktivity T-Mobile US rovněž na americkém trhu rozjely výrazné cenové soupeření. Sprint, AT&T i Verizon přispěchaly s neomezenými datovými tarify za rozumné peníze.
T-Mobile US je ze 64 procent vlastněný skupinou Deutsche Telekom, která ovládá i tuzemskou pobočku T-Mobile. Ta mezitím matce za loňský rok posílá veškerý zisk 4,7 miliardy v dividendách. Akcie T-Mobile US a Deutsche Telekom po oznámení výsledků amerického operátora rostou o jednotky procent.