Hlavní navigace

Loňský zisk TV Prima dosáhl 317 milionů korun

19. 6. 2019

Sdílet

Prima 25 let Autor: Karel Choc

Televizní skupina Prima zveřejnila v obchodním rejstříku hospodářské výsledky za minulý rok. Hospodaření skončilo po zdanění ziskem 317 milionů korun, tedy nižším než v roce 2017, kdy byl 591 milionů korun. „Je sice pravdou, že v meziročním srovnání došlo k poklesu hospodářského výsledku, nicméně to bylo ovlivněno výrazným růstem investic do výroby televizních formátů vlastní tvorby a tvorbou rezerv,“ píše ve výroční zprávě generální ředitel Marek Singer.

Tržby se naopak zvýšily, z 3,3 miliardy korun v roce 2017 na loňských 3,5 miliardy korun. „Růst nákladů na pořady vlastní tvorby byl tak masivní, že jeho dopady nevykompenzoval ani významný meziroční růst investic na televizním reklamním trhu o zhruba 8 % a z toho vyplývající růst tržeb společnosti,“ dodává Singer.

Nosnými formáty vysílání se staly zejména seriály – Modrý kód, Krejzovi nebo Polda. Prima si pochvaluje také výkon docu-reality Policie v akci. Ne všechno se ale podařilo, výroční zpráva zmiňuje neúspěch zábavních formátů A je to naše nebo 1 proti všem. Od března 2018 využívá televize pro natáčení vlastní výrobní kapacity v Praze 10 – Malešicích.

Mediální skupinu Prima letos čeká stěhování, v listopadu 2019 by se měla ze současného sídla na Palmovce přesunout do rekonstruované budovy v Praze 10 – Strašnicích. „V té době už budou provedeny provozní testy veškerých vysílacích technologií a ověřena jejich spolehlivost tak, aby v okamžiku přestěhování byly schopné plné provozní zátěže,“ uzavírá Singer.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 6. 2019 14:14

    Pamětník

    Však oni to asi brzy doženou. Nová unijní směrnice ruší omezení z 12 minut reklam v hodině a zavádí 20% v time prime (18 - 24), čili to vychází na 72 minut v tomto období. Teď už jen Prima počká, až se to u nás zavede a zisk z reklam si bude moci zvýšit o více, než posledně uváděných 8%. Diváci, těšte se........ :-(

  • 19. 6. 2019 17:07

    Rayx (neregistrovaný)

    No, 6 hodin á 12 je 72 minut, to samý jak 20% z 6*60, to je opět 72 minut.
    Tak se těšme na reklamní blok v kuse od 18:55 do 20:07, což nové pravidlo umožní a pak už to bude jen nerušená zábava v prime time ... :-)

  • 24. 6. 2019 12:52

    Martin090

    Nebude se nic měnit. Stále zůstává 12 min v hodině, pouze si to televize bude moci uspořádat tak, jak se jí to bude hodit. To znamená, během hlavního vysílacího času tedy dejme tomu od 20 do 22 hod bude více reklam a pak méně. Což je logika, protože ve více sledovaných pořadech se více reklamy vyplatí a v méně sledovaných může být reklamy méně. Jinak tuto novou směrnici si vydobyla italská Mediaset. Asi má málo. 4 miliardy eur za rok asi není moc.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).