Máme pro ministerstvo "polské ceny", 10 GB za 109 Kč, chlubí se Andrej Babiš
Ministerstvo financí se pochlubilo, jak výhodnou smlouvu na poskytování mobilních služeb se mu podařilo vyjednat ve výběrovém řízení s mobilními operátory. „Díky nové rámcové smlouvě se společností T-Mobile zaplatí resort za jednotlivé tarify 11krát nižší cenu, než jakou platil v roce 2013,“ píše úřad ve zprávě na svém webu.
Nové tarify pro úředníky ministerstva i jeho podřízených organizací tak mají stát u neomezeného hlasového tarifu 54 Kč a u datových tarifů 32 Kč u limitu 3 GB a 109 Kč u limitu 10 GB. Ministerstvo s T-Mobilem uzavře kontrakt na čtyři roky za 22 628 328,80 Kč bez DPH.
Pochválit se na svém twitterovém účtu stihl také ministr Andrej Babiš. Libuje si, jak teď jeho úředníci mají „polské ceny“:
Babiš tím odkazuje na výrok bývalého náměstka ministra průmyslu Lubomíra Bokštefla, který v online rozhovoru na serveru Aktuálně.cz v nadsázce čtenářům odpověděl, že pokud chtějí polské služby (tedy s nižšími cenami), mají odjet do Polska. Neuvážený výrok byl jedním z důvodů, proč později padl nejen Bokštefl, ale nakonec i jeho nadřízený, ministr Jan Mládek.
Úspora státních peněz vyjednáním levnějších tarifů pro úřad je samozřejmě pozitivní věc. Český trh je ale specifický právě nepoměrem mezi výrazně nízkými cenami tarifů, které si dokáží u operátorů vyjednat firmy nebo úřady, a relativně vysokými ceníkovými cenami pro rezidentní zákazníky. Výrok o „polských cenách“ tak působí přinejmenším necitlivě.
- Podle hodnocení
- Podle vláken
- Nejnovější
-
Petr (neregistrovaný) ---.117.broadband11.iol.cz
Vždyť he to jednoduché. Stačí ustanovit povinnost operatoru nabídnout virtualum v průměru stejne podmínky, jaké nabízejí firmám při stejně fakturaci. A hned by se ten rozdíl začal zmenšovat.
-
pepa (neregistrovaný) ---.221.broadband15.iol.cz
admina který neumí číst a dělit 4 bych vyhodil
-
XIII (neregistrovaný) 185.137.18.---
Regulací pro nadnárodní korporace není nikdy dost. Nadnárodní korporace totiž není řadová místní firma, to už je v podstatě cizí mocnost, byť bez území. A nad tím, co na našem území dělají cizí mocnosti, bychom rozhodně měli mít dohled a kontrolu. Už proto, že nadnárodní korporace postrádají společenskou odpovědnost a nechovají loajalitu k nikomu kromě svých akcionářů. Nadnárodní korporace je třeba držet pod krkem, nebo chytnou pod krkem ony nás a nebude to vůbec hezké.
-
kry (neregistrovaný) ---.math.muni.cz
Platim to z dani, tak mi do toho je dost, vy jste nejaka autorita, co ma urcovat, co si danovy poplatnik ma myslet?
Nejste nejaky komous z ODS, KDU apod. ? -
-
clutch (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
Si zas nedovede někdo představit, proč by někdo potřeboval víc než 256MB RAM.
Já mám v práci na stole kromě firemních dat notebook se soukromými daty a spotřebuji tak 300 - 400 MB za den. A stačí si nedat pozor, kliknu na nějaké zprávy s posr... videem a než to zastavím, tak je 50 MB v luftu. -
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
Při 125Kč/osobu měsíčně a při platbě 22628328.8 Kž za čtyři roky, vám těch darmožroutů zbude jen pár tisíc.
-
NIM (neregistrovaný) 185.137.18.---
Nechápu co je to za lidi jako fd kteří brání operátory, dojící důchodce, studenty a lidi, kterým zaměstnavatel neplatí data (cca asi 95% lidí).
Buď je to úplně zoufalý trol, zaměstnanec operátora, nebo ubožák který má levný tarif a nesnesl by, kdyby ho měl někdo jiný.
Já jsem u velkého zaměstnavatele, který poskytuje služební telefony i data, ale kontroluje (pravda docela lidsky, ale občas přece) jejich využívání. Nejde jenom o využití objemu dat, ale je tu jaksi oprávněný předpoklad, že zaměstnanec trávící 6 hodin soukromými telefony a facebookem je možná zbytečný. -
v.sp (neregistrovaný) ---.adsl.xtra.co.nz
Tak ty nízké ceny jsou možné právě i díky tomu, že většina těch zaměstnanců ty minuty či data nevyužije. Zato jednotlivý zákazník vybírá tarif podle svoji (chtěné) spotřeby a ty minuty či data využije.
Řečeno jinak - mohli by tarifů vyjednat deset, a pak je přidělovat podle toho, kdo kolik potřebuje... a operátor by jim to dal za cenu stejnou, či spíše kvůli administrativě vyšší.
-
Ministerstvo zaslouzi pochvalu za realizovanou usporu. Jak je ale mozne, ze jsou katalogove ceny pro koncove uzivatele 10x drazsi, a CTU i UOHS k teto situaci mlci?
-
AAA (neregistrovaný) 212.67.69.---
A je to ministerstvo financí, tak dodanění benefitu si už asi ohlídají. - no tak urcite. Asi jako kdyz onehda chtelo MF zdanit rezijky cenou obvyklou....
http://domaci.ihned.cz/c1-40222520-jestli-nam-zdanite-rezijky-budeme-stavkovat-hrozi-zeleznicari
-
. . (neregistrovaný) 139.59.161.---
jedni mlčí a analyzují a druzí mlčí a čekají na podnět.
Nechce se mi to počítat, ale pokud bych rozložil režijní náklady na údržbu a budování sítě rovným dílem na všechny zákazníky, věřím, že s touhle cenou se dostanu pod tu nákladovou. Takhle přesně nám ČOI vyměřila pokutu za dumpingové ceny u služeb, proč to nelze u operátorů?
-
Zdenek Mazanec (neregistrovaný) ---.rjnet.cz
Ten člověk snad už ani neví, jak by lidi na*ral. Dostali tarif za zjevně podnákladovou cenu a ještě se tím chlubí. Ano, rozpočet MF ušetří, ale co za to asi tak bude T-Mobile chtít? Jak známo, žádná sleva není zadarmo a tomto případě moc možností fakt není.
-
fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----
Ve skutecnosti to ani zdaleka pod naklady neni. Uvedomte si laskave, ze nejvetsi cast nakladu na obsluhu dela prave komunikace s klientem. Tzn fakturace, reseni reklamaci, atd. To zde prakticky odpada - mate jednoho klienta a ten ma nekolik tisic cisel.
Pokud pak nahlednete na i zde obcas zminovane Polske ci Rakouske tarify, tak je zjevne, ze i pri techto nakladech (ktere zde odpadaji) lze dodat koncovemu zakaznikovi takovouto sluzbu za cca 200Kc, pricemz minimalna 100Kc padne prave na obsluhu zakaznika. Vlastni provoz nebude stat vice nez 20Kc.
-
To je moc (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
Andrej je žabař :-) Datový tarif pro resort spravedlnosti je 85,- Kč vč. DPH za 30 GB !! - stránka 9 ve smlouvě https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detailVerzeDokumentu.jsf?id=57975&idDokumentu=511160&idVerze=538217
-
AAA (neregistrovaný) 212.67.69.---
Kadrovaci oddeleni resilo jaky ma soudruh vztah ke strane a socialistickemu zrizeni, nikoli zda pracuje ve prospech toho, kdo jej plati - tj. danoveho poplatnika. To je trosicku rozdil.
-
AAA (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz
Ale kulovy. Fakturace probiha automatizovane, v pripade neomezenych tarifu asi tolik reklamaci taky nebude - pokud si operator neco nepos*re sam.
BTW co ze tedy operator neslysel na nabidku zajemcu prohlasujicich ze mu tuhle cenu klidne zaplati predem a na tri roky dopredu? To by mu vsechny tyhle naklady odpadly. -
F03K (neregistrovaný) ---.fg.gw.z-net.cz
No sorry jako, ale jak přesně se liší hovor a data poskytovaná státnímu úřadu od jiných hovorů a dat poskytovaných někomu jinému na stejné infrastruktuře? Mohl byste to rozvést? Hovor je hovor a data jsou data nebo ne?
-
. . (neregistrovaný) ---.aoj.io
naopak je to pro operátora náklad a komplikace navíc, ale nedělá to jen pro stát, ale i pro další velké partnery. Místo na disku je levné, ale udělat dvojí procesy a hlídat přístup k datům a dodržení pravidel je prostě náklad.
-
. . (neregistrovaný) ---.aoj.io
on je to vlastně od MF chytrej krok, domluví si nízké ceny a hned to vytroubí ven, odpor lidí a veřejné mínění může být na operátory silnější bič než pokuty.
-
ondra.kl (neregistrovaný) ---.vamoz.cz
To je jednoduché ... ministerstvo financí jaksi neodebírá katalogové produkty za katalogové podmínky, ale jiné produkty za jiných podmínek. Že jsou textové popisy položek stejné nic neznamená.
Pokud stanovíte položku jako: 1x pokoj (1 den, 2 lůžka, koupelna, polopenze) ... tak asi jistě budete souhlasit že pod touto položkou si můžete koupit jak pobyt v téměř rozpadlé chýši tak i v luxusním hotelu a že cenovému rozdílu se bude divit málo kdo.
-
Nejsou to z vaší strany kyselé hrozny? Schválně jsem se na to dneska zeptal kamaráda z MF a ten má jiný názor: Když jede služebně do Ruska nebo Švýcarska, vyjde ho jeho soukromý telefon levněji. Jaký má tarif, jsem se neptal.
-
Dobře, když se přidržím Vašeho příměru, znamenalo by to, že MF získalo stejné "vnější parametry", ale reálně poskytovaná služba bude v něčem výrazně horší než ta, kterou si užije běžný občan.
Přiznám se, že mě nenapadá, co by to "něco" mohlo být, máte nějaký nápad?
-
fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----
Mohlu-li ze optati, kde ze pri vasi zcela jiste velmi vysoke inteligenci obhajuji postoj operatoru?
-
. . (neregistrovaný) ---.aoj.io
operátor se k těmhle číslům musí chovat jinak, nemůže nad nimi dělat běžnou analytiku, infolinka (a obecně zaměstnanci) nemá přístup k jednotlivým číslům a záznamům z nich, hovory a ani sms se u operátora nearchivují. Rozdíly jsou i ve formě a způsobu vyúčtování atd.
-
Hm, já bych se za takovouhle cenu na ty 4 roky rád upsal, kamennou pobočku operátora jsem navštívíl leda při změně operátora či SIM, když dosloužila (a byl to spíš opruz, kdyby to šlo vyřídit vzdáleně, byl bych radši), reklamaci ani uživatelskou podporu jsem taky nikdy nevyužil... Ale děkuji za objasnění, že většinu ceny mých tarifů tvoří možnost využít něco, co nechci.
-
Hugo bos (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
Platite z dani, tak jste si jiste vsiml, ze MF usetrilo. Co dela uzivatel na MF se svym mobilem je osobni vec, paklize to neporusuje pracovni a jine predpisy.
Prave, ze komunisti meli osobni oddelani (kadrovaci), ktere hodnotilo, jak se kdo chova, co dela v praci a v soukromi...atd. Nikdy vice.
Vy si myslete co chcete, ale neurazejte tu pisatele, ktery zcela evidentne popsal situace v souladu s respektem k osobnim pravum, coz komunisti cilene negovali. -
Ondra.kl (neregistrovaný) ---.vamoz.cz
Mno ono je toho spousta, co se dá domluvit ve smlouvě, která je neveřejná a podléhá obchodnímu tajemství. Třeba:
- výše a délka minimálního odběru služeb / fakturace, MF se upsalo na 4 roky a předpokládám že i k určité částce. Zákon tohle vůči běžnému spotřebiteli značně omezuje.
- stanovení postupů při reklamaci - můžou to podávat jen určení lidé, ne každý koncový uživatel telefonu. Navíc obvykle emailem / telefonem, takže operátor kvůli nim nemusí v každém větším městě budovat a provozovat pobočku a tedy má nižší náklady a může slevit.
- stanovení postupů při podpoře uživatelů - firma se zaváže že to bude dělat sama a oprávněné reklamace budou vyřizovat jen určení lidí (opět email, telefon, pošta a bez potřeby kamenných poboček)
-
tom (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz
Ja už vím proč je to tak levný Babiš si vyjdenal vyjímku, že tyhle hovory nebude muset operator zaznamenavat a archivovat tedy výrazně ušetří :D a pro Babiše je to win win
-
Hugo bos (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
Mame tech povinnosti v CR snad malo? Vy tu volate po dalsi regulaci?
Ja bych radeji neobnovil licence 900/1800 tem stavajicim operatorum a nechal je vydrazit v aukci. -
Hugo bos (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
MF ma na stole v kazde kancelari alespon jednu pevnou linku na telefonovani, ale jako benefit zamestnavatele je to mobilni tarif fajn. Ktery zamestnavatel mobilni tarif nenabizi?
-
Petr M (neregistrovaný) ---.145.broadband16.iol.cz
Agent B. asi brzo zavede EEK - Elektronickou Evidenci Kolegů. No a ony ty data z GPS trackeru co 10s něco z FUPu sežerou... ;)
-
Co je vám do toho? Tahle doba snad už před více jak 25 lety skončila, kdy někdo lustoval, co kdo zařazením na svou pozici smí a nebo nesmí dělat nebo používat. Z téhle potřeby někoho kastovat, nebo kagorizovat, z toho mi bylo vždyckt akorát na zvracení.
Pro mě za mě, ať si na tom klidně poslouchá Internetový rádio. Pokud ji to nezakazuje pracovně právní řád o využívání pracovních prostředků. Ale, mobilní telefon je už roky krom pracovního nástroje i rozumbý benefit pro soukromé využítí. A je to ministerstvo financí, tak dodanění benefitu si už asi ohlídají.
Až budete dělat sám takovou "slečnu/paní" na ministerstvu, tak si hodnotťe, jak efektivně využíváte mobilní služby. Ale jako stát se k pokroku a modernímu státu nikdy nepropracujeme, když se už dopředu budeme svazovat v možnostech.A já si umím představit řadu věcí, k čemu využít mobilní data .. čistě pracovně a i na ministerstvu.
Nemluvě o tom, že ten tarif by pravděpodobně už nebyl cenově o moc jiný, i kdyby těch dat měl v balíčku jen desetinu.
-
Takže to máme bratru cca 125 kč/osobu takže při platbě 22 628 328,80 Kč bez DPH to máme cca 180000 darmožroutů na ministertstvu financí.......a nebo nám tady někdo kecá.........
Autor aktuality
-
- Servisní technik IT
- Angular frontend developer
- Systémový specialista
- .NET Core Developer - API, microservices, platební terminály
- PRODUCT MANAGER PRO JOB BOARDY
- UX Kapitán/ka ke kormidlu!
-
- Canva: grafika pro firmy a podnikatele
- Základy PPC reklamy v Google Ads a Skliku
- Etiketa mailování
- Jak zvládnout trému a jiné obtíže při prezentaci
- Obsahová strategie III: Jak na persony
- Ovládni svůj hlas nejen pro lepší prezentaci
-
- Návrh a vývoj intranetových webových aplikací
- Angular frontend developer
- .NET Core Developer - API, microservices, platební terminály
- PHP Programátor
- PRODUCT MANAGER PRO JOB BOARDY
- IT / AV technik pro konference
-
- Knihovny na SharePointu 1: co je to knihovna a jak do ní dostat soubory
- Pokročilé vyhledávání na Google
- Canva: grafika pro firmy a podnikatele
- Knihovny na SharePointu 3: Akce se soubory v knihovně online
- Základy PPC reklamy v Google Ads a Skliku
- Etiketa mailování
Komerční sdělení
Dále u nás najdete
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.