Brněnská společnost Master Internet už není na prodej. Minulý rok šla podle informací Lupy odkupní nabídka, ta už ale platná není. „V tuto chvíli není. Vše vyplývá z doby, kdy jsme chtěli být všude a rychle, a na to jsou třeba partneři, více kapitálu. Zároveň nás rok 2016 utvrdil v tom, že věci děláme dobře. Je třeba se jasně soustředit na určité věci a pak to jde i bez investorů,“ uvedl v rozhovoru pro Lupu provozní ředitel Master Internetu Filip Špaček.
„První polovina až tři čtvrtě roku bylo takové rozpačité období. Měli jsme ambice pustit se do více věcí, než jsme stíhali,“ popisuje dále Špaček. „Poslední čtvrtina roku pro nás byla hrozně pozitivní. Podařilo se zúročit několik let a měsíců obchodování některých větších případů. Dokázali jsme restartovat marketing softwarové divize a mobilních aplikací. Také se tam skokově podařilo navýšit výnosy.“
Finální čísla za loňský rok Master Internet ještě nemá. Podle předběžných čísel se nicméně podařilo navýšit výnosy minimálně o 10 procent. V předchozím roce firma byla na 124 milionech. Rostou všechny oblasti, přes 80 procent byznysu nicméně stále tvoří tradiční služby. Cloud roste, ale ne tak rychle, jak se čekalo.
Firma v současné době zvažuje stavbu vlastního datacentra, ve hře je Morava. Podle Špačka by mělo následovat světové trendy a mělo by být „specifické“. „Jsme ve fázi vyčkávání.“ Více o byznysu Master Internetu či vlivu dotací na datacentra v našem rozhovoru.