Mastercard: internetoví obchodníci zaostávají v přípravě na změny vyplývající pro ně z PSD2

18. 12. 2018

Sdílet

mastercard

Přísnější ověřování totožnosti zákazníků stanovené evropskou směrnicí o platebních službách PSD2 začne být vymahatelné od září 2019. Evropští internetoví obchodníci se na něj ale zatím nepřipravují, tvrdí to alespoň průzkum společnosti Mastercard, zahrnující přes 300 on-line prodejců ze 17 zemí. 

I přes blížící se změny jen 14 procent dotazovaných prodejců v současnosti podporuje požadované přísnější ověřování totožnosti zákazníků (Stronger Customer Authentication, SCA). Plných 51 procent online obchodníků dokonce uvedlo, že na nový způsob ověřování totožnosti budou připraveni až po konci září 2019 nebo jeho zavedení vůbec neplánují.

Na povinné přísnější ověřování SCA se musí obchodníci připravit a do léta 2019 splnit následující:

1. Kontaktovat svého zpracovatele plateb nebo poskytovatele platebních služeb a ověřit, že je jejich firma připravena a zahrnuta do programu Identity Check.
2. Informovat své zákazníky. Dát jim vědět, že se podoba plateb změní, a zdůraznit, jaké to pro ně bude mít výhody – nebude nutné si pamatovat heslo a sníží se hrozba podvodů.

Zároveň s tím banky zahrnou držitele jimi vydaných karet do programu Identity Check a nabídnou jim vylepšené možnosti ověřování totožnosti, včetně využití biometrických údajů.

 „Mezi fyzickými a digitálními platbami nadále existuje znepokojivý rozdíl v počtu odmítnutých plateb a případů podvodného jednání v neprospěch digitálních plateb. Četnost výskytu podvodného jednání je v Evropě u digitálních plateb desetkrát vyšší než v případě fyzických plateb, což se negativně odráží na míře využití a důvěry,“ komentuje výkonný viceprezident pro služby společnosti Mastercard Europe Milan Gauder.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).