No paráda, pan Bek ušetřil na vzdělávání dětí, tak můžeme rozhazovat na projektech a dotovat čínský rozpočet nákupem zbytečných strojů.
Jen by mě zajímalo, kdo ty projekty bude za pár let dělat, když už téměř všechny ZŠ kvůli nedostatku učitelů informatiky a peněz na lidi mají sice plnou skříň iPadů a MacBooků, ale informatiku učí nekvalifikovaní lidé a v 30 žácích pohromadě, což je model, který po schválení aktuálního návrhu phmax bude následovat i na středních školách...
Vycházím z dlouhodobé zkušenosti s fungováním projektů a státních dotačních titulů. Naše škola dostala necelý milion na nákup notebooků, 3D tiskáren a jiných zbytných věcí, peníze na dlouhodobě špatně funkční wifi infrastrukturu nedostaneme, z tohoto projektu se financovat nedá. Nemá a nedostane žádné peníze na placení technika, který by se o vybavení staral, nyní se budou výrazně omezovat už tak absurdně nízké hodiny výuky informatiky (na 4letém i 6letém studiu mají žáci 2 hodiny týdně po dobu dvou let).
Už je to delší dobu, co mi popisoval známý doktorand na nejmenované VŠ, jak ho už nebaví jezdit furt na konference, že by se chtěl věnovat svému výzkumu, ale nemůže, musí zase letět někam do Paříže do předraženého hotelu, aby vyčerpali co nejrychleji rozpočet na konference, protože peníze na lidi a na vybavení jsou v pevně daném poměru a nikoho nezajímá, že pro oblast jeho zájmu se žádné relevantní konference nekonají, prostě se to musí utratit.
Myslím si, že je potřeba řešit problémy koncepčně a ne na jednom místě řezat do živého a mrzačit a na druhém místě se tvářit, že peněz je dost. Ano, jsem momentálně frustrovaný z jedné konkrétní věci, protože mi přestává dávat smysl se snažit zodpovědně a kvalitně učit informatiku na SŠ, když mi v tom MŠMT aktivně brání a argumentuje naprosto zcestně. O to důležitější mi připadá upozornit na tu naprostou nekoncepčnost a nalívání peněz do abstraktních a neřešitelných "bojů s deepfakes", místo aby se národ koncepčně vzdělával, což je jediné možné řešení těchto problémů.
A mé postoje nejsou a nemohou být smyšlené, jsou to mé postoje jako reálné fyzické osoby a tudíž jsou stejně reálné jako já sám. Jsou tak leda promyšlené :-).
Predstava ministra, ktery prijde a bouchne do stolu a cela masinerie uradu najednou zacne fungovat jinak je.... usmevna :-) Uz i Babis prece upustil od sveho oblibeneho, ze by stat ridil jako firmu. Spousta tech veci vznika tak nejak... bez pricineni ministra. Ministri se meni, urednici zustavaji...
který z těch projektů hodlá nakupovat čínské stroje? Chápu správně, že jsi proti tomu, aby se dávaly peníze na výzkum univerzitám a souvisejícím výzkumným pracovištím? Drtivá většina těch peněz půjde na platy lidí, případně na tvorbu prototypů.
Nebo si myslíš, že pokud nevyřešíme jeden problém, nemůžeme dělat vůbec nic jiného?
Tvůj příspěvek vypadá jak účelový hejt a kopání do kohokoliv, jen abys uměle vytvořil argumenty pro obhajobu svých smyšlených postojů.
No to je naprostá pravda se všemi důsledky, počínaje tím, že se ministři koalice nejsou mezi sebou schopní domluvit, co je a co není potřeba, přes absenci schopnosti v daném resortu se uskromnit a/nebo kvalifikovaně rozhodnout, co opravdu je a co není potřeba financovat, až po zcela chybějící celkovou koncepci a do nebe volající porušování hlavních programových bodů, se kterými byli zvoleni...
drtivá většina výzkumu se u nás zponzoruje právě ze státního rozpočtu a je dost šílené, když to porovnáváš s dodací na nákup notebooků, což je naprosto, ale naprosto jiná věc. Vždyť si to pročti, ty peníze jdou na konkrétní projekty, které mají konkrétní cíl (ať už bude naplněné nebo ne), nic není o tom, že se do sklady nakoupí notebooky.
Výtka na strukturu rozpočtu a dodačních položek, stejně tak účelnost peněz je v pořádku, to je faktický problém, který existuje a je potřeba ho řešit.
Tady jsi dost obecně kritizoval dotační program na konkrétní výzkumné projekty, což není stejný sud jako bezúčelné dotace na notebooky nebo naopak problém oštítkovaných peněz.