Celkově narostl trh se spotřební elektronikou oproti roku 2017 o šest procent, jeho celkové tržby činily podle výzkumné agentury GfK 138 miliard eur. Pro letošní rok předpovídá GfK růst o další přibližně čtyři procenta.
Celé tři čtvrtiny prodané spotřební elektroniky pak v loňském roce tvořily televizory, jejichž prodeje tak narostly o pět procent. Hlavním motorem tohoto růstu byla zařízení s uhlopříčkou obrazovky aspoň 120 centimetrů. Z tohoto segmentu loni pocházela téměř polovina všech prodaných obrazovek.
Podle citovaného výzkumu jsou také stále oblíbenější obrazovky s organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED), díky kterým segment prémiových zařízení loni zaznamenala více než stoprocentní růst. Podíl OLED zařízení na celkovém obratu z televizorů tak osciluje mezi pěti a deseti procenty, když na tento trh vstupuje stále více výrobců, což v důsledku vede k poklesu cen finálních výrobků.
V západní Evropě loni klesla průměrná cena o tři sta eur na méně než 2 100 eur. Nejprodávanější modely se dají pořídit i za patnáct set eur. Na vzestupu jsou stále zobrazovače pro 4K rozlišení a na trhu se začínají objevovat první modely pro 8K.