> Součástí auta je interně vyvinuté výpočetní jádro, o němž firma není moc konkrétní. Používají se GPU akcelerátory a systém je optimalizovaný na hluboké neuronové sítě. Hlavní výpočty se provádějí lokálně.
Jj, firma není moc konkrétním, protože hlavní výpočty na “interně vyvinutém výpočetním jádře” se dělají v callcentru v Bangladéši…
Nebylo by to ani poprvé ani naposledy, tak omluvte můj skepticismus…
Technologie vypadá lákavě pro geeky a early adopter jásají blahem. Jenže pak se zjistí že konvenční vůz řízený osobou ze země globálního jihu je levnější a odost. A že ovlivní rozhodování toho kdo by tím chtěl jinak jet.
Trochu mi to připomíná když známý líčil jistou předváděčku "robo traktoru" kde diskutovali cenu a za cenu jejich řešení má staré řešení(traktor) + plat pro x lidí na xx let. Případně i bez automatického řízení, že vousatý hošan na elektro kargo kole s xx kg nákladu, stojí víc než točvolant v ICE dodavce s xxx kg nákladu. ...
ale momentě, kdy nemáš X lidí, natož 5 * X lidí, tak ta cena dostává naprosto jiný rozměr. Stejně tak ten robot traktor může fungovat v lepší režimu než 5/8. U pár zkušebních zemědělců na šumavě, kde s kluky právě pomáháme ty robo věci do zemědělství uvést to má úplně jiné grády a najednou cena 5M za zařízení vlastně není vysoká.
Přesně. To řešení je pochopitelně dražší než plat těch lidí. Jenomže oni nejsou ti lidé. A to v podstatě ani za (a to skutečně) průměrné platy. Bez Ukrajinců by se české zemědělství sesypalo za tři měsíce a i tak je to neustálý boj.