Ono ale i volby ukazaly, ze jednou za dva dny hromada lidi eDoklady proste neotevre. A pak nemusi byt dlouhy vypadek - staci udalost, kdy to lidi jednou za kvartal skutecne potrebuji. Jen provozovatel aplikace je prekvapen z naporu behem voleb... jako silnicari, kdyz jim v zime napadne snih, zeano ;-)
Že se to neaktualizuje automaticky na pozadí je podle mne chyba. Nicméně jako uživatel bych snad měl vědět, jaké jsou podmínky používání aplikace. A pořád je to jen další možnost vedle prokazování se plastovým dokladem. Takže pokud někomu nevyhovuje, že je to takové Tamagoči, o které musí každý den pečovat, může se dál prokazovat plastovým dokladem. Není to zhoršení proti původnímu stavu.
Jo, a to že se to nedá používat v zahraničí je taky nedomyšlenost… Stejně jako to, že byl náběh postupný, postupně přibývala místa, kde bylo možné e-doklady použít… A na to uživatelé také naráželi.
Jinak by mne vůbec nepřekvapilo, kdyby ten problém, že se to neaktualizuje automaticky, nebyl technický ale právní.
Existují dva způsoby předání dat z dokladu, jeden funguje offline přes bluetooth, druhý vyžaduje být online. Nicméně ten online způsob by se měl používat jen jako zjednodušení, vždy by tam měla existovat záloha ve formě offline ověření. Kdyby nic jiného, tak pro případ, že v daném místě bude výpadek internetového připojení. Protože jako občan mám v ČR právo prokázat se platným e-dokladem, a to, že jim na poště nefunguje internet, nebo nefunguje aplikace pro předání dat, to není můj problém. (To, že bych neměl internet v mobilu, je sporné, zda je to můj problém nebo problém ověřovatele – když je v místě internetové připojení pro ověřovací aplikaci, dá se tam udělat i WiFi hotspot pro mobil.)