Hlavní navigace

Streamovací služby používá 2,6 milionu Čechů. Stále vede Netflix

15. 5. 2023

Sdílet

Nejpoužívanější streamovací službou v Česku je Netflix, za kterým následují HBO Max a Voyo. Na čtvrtém místě je Disney+. Netflix má před ostatními výrazný náskok, zjistil průzkum Atmedia Index za druhé pololetí loňského roku.

Shodné pořadí streamovacích služeb je na Slovensku. 

V Česku využívalo ve druhé polovině loňského roku aspoň jednu placenou VOD službu minimálně několikrát měsíčně celkem 40 procent osob ve věku 15–69 let, zhruba 2,6 milionu Čechů. Na Slovensku to bylo o něco méně, 38 procent. 

V průměru připadaly na jednoho českého i slovenského uživatele dvě služby. „Ne všichni ovšem za všechny využívané služby platí,“ upozorňuje šéf výzkumu firmy Atmedia Pavel Müller a dodává: „Část uživatelů má k některým streamovacím službám přístup prostřednictvím účtů sdílených s jejich známými a přáteli. Neplatí tedy, že všech 2,6 milionu Čechů a 1,3 milionu Slováků patří k platícím uživatelům.“

Netflix sledovaly přes dvě třetiny všech uživatelů placených streamovacích služeb, na Slovensku jsou to necelé dvě třetiny. 

V letošním prvním pololetí už na český streamovací trh vstoupili tři noví hráči – SkyShowtime, Prima+ a Canal+. „Český i slovenský trh placených VOD služeb není zdaleka tak saturovaný jako některé zahraniční trhy v západní nebo severní Evropě, kde si streamovací služby předplácí mnohem více diváků. I proto na český a slovenský trh vstupují noví hráči,“ podotýká Pavel Müller.

Podobnost lze na českém a slovenském trhu vidět i ve výši částky, kterou diváci vydávají za placené VOD služby. V případě uživatelů, kteří platí za streamovací služby přímo poskytovateli služby, to v Česku v 2. pololetí loňského roku bylo v průměru 297 Kč za měsíc, na Slovensku 12 eur – v přepočtu 295 Kč. 

Nejdražší službou je na obou trzích s velkým odstupem Netflix. Částky za další placené VOD služby jako HBO Max, Voyo nebo Disney+ jsou nižší a příliš se od sebe neliší. 

Výzkum zajistil ResSolution/Nielsen metodou CAWI. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 4196 respondentů (internetová populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu a 3031 respondentů (internetová populace ve věku 15–69 let) ze Slovenského národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách za třetí a čtvrté čtvrtletí roku 2022 (Česko: 4.–16. 10. 2022, 2.–15. 1. 2023, Slovensko: 14.–28. 10. 2022, 2.–17. 1. 2023).

Průzkum Atmedia Index je produkt společnosti Atmedia, která obchoduje s reklamou na menších televizních stanicích a vyhodnocuje data o fungování českého televizního trhu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).