Notino, elektronický obchod s kosmetikou, který patří mezi 10 největších českých e-shopů, hlásí za loňský rok nárůst tržeb o 1,4 miliardy korun, konečné skóre tak dělá 9,8 miliard.
Tržby dnes již mezinárodně působícího e-shopu tak meziročně stouply o 17 %, což je zároveň procento podílu Česka na celkovém obratu obchodu. Společnosti se za loňský rok podařilo prodat 35 milionů produktů, tedy o 6 milionů více než v roce 2018 a připsat si 2,1 milionu nových zákazníků.
„Zatímco v roce 2018 jsme prodali 29 milionů produktů, loni to bylo téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než 6 milionů,“ komentoval prodeje Zbyněk Kocián, výkonný ředitel Notina.
Rekordním dnem roku byl již tradičně Black Friday (29. 11.), kdy eshop vyřídil 100 tisíc objednávek a prodal 400 000 produktů (přibližně 280 prodaných produktů za minutu).
Notino ke dnešnímu dni působí již ve 24 zemích, přičemž loni vstoupilo tak na Švýcarský a Ruský trh. V roce 2019 došlo také na otevření první kamenné prodejny v Bulharsku a Rakousku.