Mezirezortní připomínkové řízení (MPŘ) se řídí Legislativními pravidly vlády. Ty specifikují i způsob vypořádání připomínek.
Zjednodušeně: úřad pošle do MPŘ návrh zákona, ostatní úřady mají 15 dní na poslání připomínek. Úřad, který zákon připravuje buď připomínky akceptuje nebo nastává rozpor, který se následně řeší. Až v případě, že se nedaří vyřešit, o rozporu rozhoduje vláda.
Situaci, kterou ty uvádíš tedy není žádná arogance, ale standardní řešení rozporu a akceptace navrženého řešení ze strany připomínkového místa.
Jenomze v tom zverejnenem vyporadanim ty predmetne pripominky, ze kterych jsem si to "vypujcil" jako ROZPOR oznacene rozhodne nejsou. Tak aspon nelzete. Spolehate na to, ze toho textu je spousta a jen malokdo se tim bude prokousavat. A mozna to je i soucast taktiky - aby nektere pripominky pokud mozno zapadly, pripominka se prohlasi za vyporadanou i kdyz tam ten rozpor po fakticke strance zustal. A bavime se o pripominkach, ktere byly oznaceny pripominkovym mistem jako zasadni, kde by ten rozpor i podle vami odkazanych pravidel vyznacen byt mel, ze?
Bohužel souhlas,
tak jako jsem jim fandil u prvního zákona, který se jim na tehdejší dobu podle mne (až na vliv MV) docela povedl, tak tady jdou hlavou proti zdi. Otázkou je, zda jsou v tom vlastní mocenské ambice, něčí zadání nebo jen tvrdohlavá uraženost, že jim do toho lidi kecají.
Každopádně nereagují ani na zjevné nesmysly ( viz záchranky v nižších povinostech) a argumentují jak malé děti. Na druhou stranu pak ustupují lobbingu (v případě obcí) až za hranici logiky. On pojem zásadní připomínky není jen prázdný pojem.
Mě osobně nejen vadí, že si přidávají do zákonů věci nad rámec směrnice, ale hlavně, že neřeší nedořešené oblasti starého současného zákona a jeho vyhlášek. Takže už teď vzniká děravý ementál, ale hlavně, že oni o tom vědí.