
Operátor O2 se omluvil za úterní výpadek O2 TV, kdy se zákazníci kvůli velkému zájmu o fotbalový přenos nemohli ani přihlásit do služby. Teď jim nabízí kompenzaci, ale nebude to ani sleva na O2 TV, ani třeba zvýhodněná nabídka prémiových kanálů. Místo toho rozešle slevy na nákup zboží v podnikových prodejnách.
„Pro všechny jsme připravili kompenzaci v podobě poukázky 500 Kč na nákup příslušenství nebo telefonu v našich prodejnách. Poukázky budeme posílat e-mailem během dnešního a zítřejšího dne,“ napsala O2 TV na sociálních sítích.
Reakce zákazníků na tuto omluvu jsou převážně nespokojené. Upozorňují na to, že selhala placená služba, ale operátor se touto strategií jen snaží přimět lidi k dalšímu nákupu.
Za vzniklé potíže se velmi omlouváme a děláme maximum, aby se situace neopakovala a příští zápas viděli všichni! Všem zákazníkům O2TV zároveň během 2dnů zašleme poukaz v hodnotě 500Kč, který mohou využít v prodejnách O2 na nákup libovolného zařízení nebo příslušenství telefonu.
— Marek Kindernay (@MarekKindernay) August 21, 2019
Podle O2 se úterní výpadek netýkal všech zákazníků. „Diváci, kteří využívají O2 TV prostřednictvím IPTV technologie, sledovali zápas bez problémů. Kromě těchto uživatelů sledovalo zápas prostřednictvím OTT služeb (tedy set-top boxu, který běží na jiné konektivitě než je O2, webu a aplikace) dalších více než 100 tisíc domácností. Potíže se vyskytly u diváků, kteří se přihlašovali k O2 TV přes aplikaci, web nebo OTT set-top box těsně před začátkem vysílání Studia Ligy mistrů nebo před začátkem samotného zápasu,“ napsala Lupě Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení operátora.
Přesnou příčinu výpadku podle ní operátor ještě zjišťuje. „Pravděpodobně se jednalo o přetížení autentizačních serverů. Situaci intenzivně řešíme s dodavateli všech platforem, na kterých O2 TV běží, abychom příští přenos mohli divákům nabídnout bez problémů. Problémy s přihlášením se nedotkly těch zákazníků, kteří mají IPTV, nebo těch, kteří byli ke službě přihlášeni včas. Divákům proto doporučujeme, aby spuštění aplikace nenechávali na poslední chvíli. Rozumíme tomu, že diváci chtěli vidět utkání od prvního výkopu, nicméně právě rychle za sebou jdoucí opakované snahy o přihlášení pravděpodobně zahltily autentizační servery,“ dodala.