Epidemie a související opatření výrazně zasáhla do našeho hospodaření, říká ve zprávě o svých hospodářských výsledcích za první čtvrtletí 2020 operátor O2. „Došlo k výraznému útlumu aktivity obchodních kanálů v souvislosti s restrikcemi pohybu obyvatel v období nouzového stavu,“ uvádí. Další ranou byl pro firmu výpadek výnosů z roamingu.
Provozní výnosy O2 i tak stouply o 3,7 % (z loňských 9,25 na letošních 9,6 miliardy Kč). Zatímco mobilní výnosy v ČR stouply o 1,3 %, ve fixních službách se O2 dařilo lépe, když výnosy v Česku stouply o 12,4 %.
O2 se také daří zvyšovat počty zákazníků O2 TV. „Dosáhl k 31. březnu 2020 celkem 459 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack. Březnový růst nových zákazníků o 15 % je v kontrastu s 65% meziročním nárůstem v předchozích dvou měsících,“ píše O2.
Nutno dodat, že například základní balíček O2 TV dává operátor v akci k pevnému připojení na dva měsíce zdarma.
Počet zákazníků připojených k vysokorychlostnímu internetu (přes xDSL služby nebo fixní LTE) přitom O2 ke konci prvního čtvrtletí stoupl na 840 tisíc. „Zatímco v lednu a únoru rostl meziročně počet nových zákazníků o 11 procent, v březnu propadl meziročně o 5 %,“ říká operátor.
Dopady epidemie se dají očekávat také v hospodářských výsledcích za další měsíce.