
Operátor O2, většinově vlastněný skupinou PPF, zaznamenal počátkem roku pokles čistého zisku na 1,24 miliardy korun, jedná se o 7% propad. Na vině jsou především vyšší investice v minulém roce a vyšší odpisy hmotného majetku. Operátor to uvedl v publikovaných hospodářských výsledcích.
Naopak konsolidované provozní výnosy nepatrně vzrostly – na 9,25 miliardy Kč, tedy zhruba o půl procenta. Za nárůstem stojí především větší využívání mobilních data, finanční služby a O2 TV. Provozní zisk EBITDA se zvedl na 2,9 miliardy Kč, což představuje 11% nárůst. Provozní mobilní výnosy nepatrně vzrostly na 4,85 miliardy Kč (o 0,4 %) a fixní výnosy pokračovaly v poklesu, s 2,62 miliardy Kč se jedná o propad o 1,5 procenta.
„Naše investice v loňském roce, jejichž podstatná část směřovala do sítí, vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku v prvním čtvrtletí roku 2019,“ komentuje výsledky Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti, a dodává: „Meziroční nárůst provozního zisku EBITDA potvrzuje, že naše rozhodnutí investovat do prorůstových oblastí bylo strategicky správné.“
Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků dosáhl na konci března 2019 celkem 5 563 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 3 509 tisíc, zatímco počet zákazníků mobilních předplacených služeb dosáhl dohromady 2 055 tisíc. Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze) dosáhl k 31. březnu 2019 celkem 361 tisíc. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl k 31. březnu 2019 celkem 811 tisíc.