Hlavní navigace

Obrat e-commerce v ČR meziročně vyrostl o 18 %. Nakupujeme už hlavně z mobilu

15. 7. 2019

Sdílet

shoptet

Tržby místních eshopů již několik let v řadě rostou dvouciferným tempem, letos konkrétně dělá meziroční nárůst 18 %. Online nakupování by také letos vůbec poprvé mělo v ČR dominovat nakupování z mobilu. Vyplývá to alespoň z dat českého poskytovatele e-shopových řešení Shoptet, jehož platformu využívá okolo 17 tisíc e-shopů.

V tuzemsku je aktivních necelých 42 tisíc e-shopů, což je meziročně o 2 % více. Do konce roku by jich mělo být již více než 44 tisíc. Data dále ukazují, že rostou i tržby online obchodníků, v prvním pololetí meziročně o 18 %. Celkový podíl e-commerce na maloobchodním obratu je tak již 10,2 %, což je o meziročně 1,1 % více.

V uplynulých šesti měsících mezi online nákupy nejvíce rostl segment potravin (meziroční růst o 49 %), dařilo se ale také zdraví a drogerii (+24 %) a také dětskému zboží (+20 %). Právě tyto kategorie jsou ty, které aktuálně nejvíce lákají online podnikatele. E-shopů s potravinami letos přibylo o 17 % a je jich na trhu celkově již 3500.

Pokud bychom obrat celé české e-commerce vydělili počtem internetové populace, vyjde nám, že v průměru utratí online jeden zákazník za rok 2600 Kč. Průměrná hodnota jednoho nákupu by se pak pohybovala kolem 600 korun.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).