Hlavní navigace

Odstartovaly Klíče k médiím, mediální projekt pod patronací T-Mobile

20. 6. 2022

Sdílet

Klíče k médiím Autor: Filip Rožánek

Zvýšit mediální gramotnost žáků základních a středních škol chce nový projekt podpořený firmou T-Mobile. Stránky s názvem Klíče k médiím připravuje mediální manažer Vladimír Piskáček. 

„Pro nás není termín mediální gramotnost a její zvýšení v české společnosti prázdnou frází, ale naopak cílem. Protože víme, jak důležité to pro budoucnost je,“ řekl Vladimír Piskáček.

Hlavním obsahem jsou videa a podcasty, které budou jak na webu, tak na YouTube a sociálních sítích. Do konce roku vznikne ještě 50 dalších studijních podkladů. Proběhnou také veřejné debaty a soutěže. 

Postupně se budou na web přidávat i první „klíče“, tedy krátká videa na témata: Co je to bublina a jak z ní ven? Jak funguje náš mozek, když přijímá informace? a Co znamená, když jsem to četl na internetu?

Do projektu se může zapojit každá základní a střední škola i jednotliví učitelé. Část videí bude svou délkou a skladbou koncipovaná tak, aby je učitelé mohli bez překážek zařadit do výuky. K dispozici dostanou také metodické listy a další materiály pro výuku. 

V průběhu podzimu přibude pro učitele, kteří se mediální výchově věnují, specializovaný program. Začnou se konat veřejné debaty o médiích, jejich fungování, vlivu a dopadu na společnost. Informace pomohou ale i rodičům a všem dalším, kteří se snaží kriticky uvažovat.

„Pro mladé lidi jsou digitální technologie neodmyslitelnou součástí života. Záleží nám ale na tom, aby je využívali správně a aby se dokázali vyznat ve velkém množství informací, které je obklopují. Téma dezinformací se dlouho opomíjelo a důsledky toho vidíme i v české společnosti,“ připomněl Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti v T-Mobile.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 6. 2022 10:50

    Zdesel

    Otázka je, co jsou to dezinformace? V televizi advokát Sokol řekl že tento výraz dosud nikdo nedefinoval. Nemůže tento výraz zneužít pro třeba jiný názor?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).