V podstatě se vůbec nic nestane, "jen" to do pár let postaví na hlavu celý filmový , hudební, herní a reklamní průmysl. Místo powerpointu budou videoklipy, rodiče budou moc dětem vyrobit filmové pohádky, učitelé žákům narrativní videa, puberťáci spolužákům video klipy, nadšenci dvouhodinové dokumentární filmy, architekti klientům virtuální procházky domů, konstruktéři zákazníkům mockupy a tisíce další aplikací, které dnes vůbec nešly, neby stály hromady peněz. Jinak se vlastně vůbec nic nestane. Klidně spěte dál.
Učitelé AI už samozřejmě používají. Ne všichni, ne všude, ale snaží se. Mimochodem toto mě nikdy nepřestane fascinovat: v každé, ale skutečně každé diskusi se dříve nebo později objeví jedinec, kteří bude ochoten učinit generální závěr nad svou unikátní subjektivní zkušeností, ideálně několik desítek let starou.
Akorát ty zkušenosti aplikuje na něco, co s tím vůbec nesouvisí.
Ten Meotar totiž musel do třídy dotáhnout učitel sám. Stejně tak by musel sám použít interaktivní tabuli. Video ale může vytvořit jeden člověk a pak to mohou jedním kliknutím používat všichni učitelé na celém světě. Nebo může autor dát k dispozici prompt a jednotliví učitelé si to mohou přizpůsobit pro své potřeby.
Uniká vám to, že generování videí na základě promptů to vytváření videí dramaticky zjednoduší. Takže učitel, který by to dříve nedělal, protože je to moc pracné, teď bude moci video připravit, protože to bude jednoduché. Nebo když bylo pro někoho moc pracné potřebné video najít, bude ro pro něj najednou jednoduché, protože těch videí bude spousta. (Ne zítra. Až to bude použitelné pro praktické použití.)
Učitelé obvykle dostanou k tabuli nějakou sadu software, do kterého nemusí ani nic stahovat ani vymýšlet. Přesto to pak slouží většinou jako promítací plocha. Osobně teda pamatuju i třídy, kdy byl meotar napevno, ale tuto zkušenost neberu jako relevantní, protože nejsem nejmladší. Nynější zkušenost s interaktivními tabulemi pramení z aktuálních zkušeností množství učitelů v okolí.