Generativní AI míří do firem. Po nedávném představení firemní verze Bing Chat od Microsoftu svou variantu pro velké společnosti představila také firma OpenAI. Její ChatGPT Enterprise, běžící na modelu GPT-4, nabízí lepší zabezpečení dat, nové funkce pro firemní správce či vyšší výkon.
Metadata o používání chatbotu či zadávaná firemní data se v enterprise verzi například nevyužívají pro učení velkého jazykového modelu, ujišťuje OpenAI. Konverzace jsou také zabezpečeny na vstupu i výstupu end-to-end šifrováním.
Firemní ChatGPT také přichází bez omezení jeho používání, má zvýšený výkon (podle OpenAI až dvojnásobně) a dokáže pracovat s delšími texty: kontextové okno pojme až 32 tisíc tokenů (tedy asi 25 tisíc slov v angličtině).
V tomto ohledu ChatGPT stále pokulhává za konkurenčním modelem Claude 2 od firmy Anthropic, který zvládá až 100 tisíc tokenů (cca 75 tisíc anglických slov).
Firemní ChatGPT podle OpenAI v testovacím režimu používaly služby jako Block, Canva, Carlyle, The Estée Lauder Companies, PwC či Zapier.