- 11:00 – doplnili jsme vyjádření operátora k výpadku
- 17:50 – Dial Telecom oznámil, že jeho služby opět fungují
Operátor Dial Telecom řeší výpadek svých služeb. Rozsah problémů není zatím jasný, ale firmě nefunguje ani její web.
Podle informací Lupy by mohlo jít o rozsáhlý DDoS útok na infrastrukturu operátora. Firma nicméně zatím říká jen to, že jde o blíže neupřesněné technické potíže, ke kterým zatím nezveřejňuje detailnější informace.
AKTUALIZACE 11:00 – Operátor Lupě potvrdil, že příčinou výpadku jeho služeb je skutečně masivní DDoS útok na jeho síť. "Začal přibližně v 5:30 ráno a byl veden na DNS servery, což bohužel způsobilo nedostupnost hlasových i datových služeb " řekla Lupě marketingová manažerka firmy Eva Hrubešová.
Operátor podle ní na opravě pracuje a detaily o útoku zveřejní na svém webu.
AKTUALIZACE 17:50 – Dial Telecom na svém webu oznámil, že situaci kolem DDoS útoku považuje za vyřešenou a stabilizovanou. „V současné chvíli ještě probíhají dokončovací opravné práce bez přímého vlivu na funkčnost služeb v rámci naší sítě. Ojediněle můžete zaznamenat dočasný problém s konektivitou do zahraničí, který souvisí s novým nastavováním ochran. Současně už provádíme analýzu získaných dat a připravíme opatření k eliminaci dalších podobných typů útoků,“ píše operátor.