Vlákno názorů k článku
Opravárna.cz rozjíždí kampaň na HitHitu. Chce bojovat proti „kurvítkům“ od Jzzz - Co je prosím "opravárna" - neříká se náhodou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2018 12:27

    Jzzz (neregistrovaný)

    Co je prosím "opravárna" - neříká se náhodou "opravna"?
    Když tedy pominu, že idea "začněme opravovat" je zcestná, pokud nezměním ty výchozí výrobky tak, aby opravit šly. A to nikdo neudělá. A když udělá, nikdo si je nekoupí, budou dražší.

  • 16. 1. 2018 17:38

    P2010 (neregistrovaný)

    Prozradím Vám malé tajemství, právě kvůli EU je tu cena většiny spotřebního zboží cca dvojnásobná oproti USA. Takže pokud na něj někdo nemá, je třeba hledat příčiny tam.

    Že lidé pak kupují levné šmejdy je jen důsledek výše uvedeného, k tomu ještě přičtěte 4x nižší kupní sílu v ČR. Za mlada jsem si taky opravoval elektroniku, dnes je to za prvé už většinou nemožné a nemá to ani smysl, když morálně za dva roky stejně zastará.

  • 17. 1. 2018 17:01

    fd (neregistrovaný)

    Nikoli, mam tu cest znat cloveka z konstrukce nejmenovaneho koncernu. A nakladovy rozdil mezi kvalitnim zpracovanim a komponenty, se kterymi po dobu zivotnosti automobilu nikdy nepujdete do servisu, je cca 5-10% max. Tzn v cene pro koncove uzivatele je to mozna 1%.

    Jenze s takovym pristupem by je "pozdravili" dealeri, kteri defakto primarne vydelavaji prave na servisu. Dnes vubec neni problem vyrobit automobil, ktery nebude nikde hnit (a to ani pri nasem zpusobu zimni udrzby ala cm soli na silnici) a ktery bez problemu vydrzi milion km bez vymeny jedine komponenty. Jenze to by znamenalo, ze si nove auto nekoupite za 5-8let, ale spise za 15-20, a do servisu budete jezdit tak maximalne doplnit naplne.

    Co se tyce samotneho nakupu, nejlepsi je pry zhruba rok po uvedeni modelu na trh. To jiz byvaji odladene ty nejvetsi pru... a zaroven jeste nedoslo na vsemozna "vylepseni" a "odlehcovani" = zeslabeni konstrukcnich prvku.

    Mimochodem, u aut pro armadu neni pozadavek na to aby vydrzela, ale spise na to, aby se dala snadno opravit i v provizornich podminkach, coz ovsem u vsech novodobych nakupu pro ACR jiz davno neplati, protoze motor s elektronicky rizenym vstrikovanim na poli u lesa neopravi nikdo.

  • 17. 1. 2018 15:39

    Karel (neregistrovaný)

    "Aby to nedošlo k tomu, že na nové výrobky opravdu nebudeme mít."

    To je zajímavá myšlenka, jak z marketingového materiálu moderních výrobců. Jenže není tak nějak v souladu s myšlenkou opravitelnosti. Většina lidí si za opravitelností představí spíše "Abychom nové výrobky nepotřebovali tak často." Tedy řeší, abych nemusel po dvou letech kupovat nový kus, nikoliv to, zda na něj budu mít. Ty dvě myšlenky jsou navíc v dost příkrém rozporu. Jsem výrobce a já buď chci, abyste co nejčastejši kupoval nové kusy, nebo abyste mi za ten snadno opravitelný zaplatil víc. Díky tomu cesta "abych nepotřeboval tak často" vede k "nové výrobky jsou o to dražší a tím spíš na ně nebudu mít".

    U některých firem to přes tento rozpor na první pohled funguje. Na ten druhý zjistíte, že vy na náhradních dílech a opravách za další dva roky existence výrobku zaplatíte skoro tolik, co by vás stál nový kus. Parafrázováno dle prvního odstavce: "nové výrobky nejsou dražší, ale na udržení v provozu jsou potřeba nákupy náhradních dílů, které kompenzují výpadek příjmů za nové kusy." Zdravíme automobilový průmysl!

  • 17. 1. 2018 15:48

    Martin P.

    Automobilový průmysl tedy ten aftermarket segment který stará auta podporuje a automobilový průmysl který je vyrábí nové není úplně to samé.

    Automobilový průmysl tedy může vyrábět auta která vydrží moc (viz auta pro armádu) ale počítejte, že takové auto stylu "dlouhověké armádní VW Polo" bude stát přes milion a pokud se jich tolik neprodá samozřejmě nebude jich potřeba ani tolik vyrobit tedy ani lidí která by je vyráběla.

    No a nakonec nebude třeba ani řešit tak opravy těch televizí telefonů a počítačů. Protože rodina bývalého dělníka v automobilce nebude mít ani na opravu staré televize, natož na novou. A bude řešit jiné existenční problémy které v EV stejně přijdou....

  • 16. 1. 2018 17:06

    Jan Charvát (neregistrovaný)

    To právě chceme také změnit. Aby se vyrábělo kvalitněji. A máme prvního partnera, skutečně velkou evropskou firmu vyrábějící domácí elektro známých značek, které do toho jde. Bude poskytovat dlouholetou záruku na opravitelnost a dostupnost náhradních dílů. Je to první vlaštovka, ale jelikož to bude jejich konkurenční výhoda na trhu, jistě budou následovat další. Jinak to ani nepůjde. EU nerostné suroviny nemá, dovoz bude dražší a draší. A tak budou brzy výrobky tak drahé, že si ne každý bude moct dovolit kupovat každé dva roky nový výrobek. A my chceme jít cestou prevence. Aby to nedošlo k tomu, že na nové výrobky opravdu nebudeme mít.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).