Analýzy dat z e-shopů. To je rajón, ve kterém se pohybují už víc než dva roky ostravští MonkeyData vedení Janem Laštůvkou. Potom, co absolvovali jako první česká firma program krakovského akcelerátoru hub:raum, a loni získali i první větší investici, řádově šlo o statisíce dolarů, se začínají koukat za oceán.
V rozletu za hranice rodné hroudy jim pomáhají peníze dlouholetého šéfa úseku fúzí a zahraničních akvizic polostátního energetického gigantu ČEZ Vladimíra Schmalze. Ten už se startupy začal experimentovat předloni, když vstoupil prostřednictvím své firmy Solotron třeba i do Energomonitoru nebo Liftaga.
A byl to opět Schmalz, respektive jeho Solotron, který po roce svou pozici ve startupu posílil na třiadvacetiprocentní podíl. Podle tiskové zprávy tomu nahrály výsledky firmy. Ty se totiž potkaly s plány, které si investor se startupem nastavili po první investici. Přesnou výši druhého balíku peněz nechtěl Laštůvka prozradit, ale s jistotou přesahuje půl milionu dolarů.
Firma má dnes pětadvacet zaměstnanců a dva a půl tisíce zákazníků z třiceti zemí světa. Do poloviny příštího roku by jich chtěla mít na svém freemium modelu nalepených víc než dvojnásobek.
Dnes má firma pobočky v Praze a Berlíně. Ve fázi příprav je ale rozjezd další kanceláře. A to v texasském Austinu. I na přípravu půdy ve Spojených státech je určena část investice. Zbytek půjde do vývoje.