Skupina lékáren Pilulka, která působí na českém, slovenském a rumunském trhu, zvýšila loni meziročně tržby téměř o polovinu na 2 miliardy korun.
Za loňský rok zaznamenaly vlastní tržby lékárny výši 1,02 miliard korun, franšízy pak 996 milionů. Tržby za zboží a léčiva vzrostly o 47 procent. K prvnímu lednu letošního roku se také rozrostla franšízová síť – nyní má v České republice logo Pilulka na štítu 125 lékáren.
Tržby z online prodejů v loňském roce činily přes 600 milionů korun. „Sedmdesát procent našich online zákazníků a zákaznic jsou mladší ženy. 35 % online zákazníků jsou lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, dalších 22 procent je skupina mezi 35–44 lety. Bez zajímavosti však není ani 7 procent online zákazníků nad 65 let,“ doplňuje Martin Kasa, který spolu se svým bratrem Petrem síť Pilulka.cz založil a řídí.
Internetoví zákazníci lékáren Pilulka.cz platili nejčastěji na dobírku, a to ve třetině případů, tento typ platby však zaznamenává mírný pokles. Naopak stoupá četnost online plateb, nyní 27 %. Pilulka také zhruba před týdnem zavedla platbu prostřednictvím služby Apple Pay v mobilní aplikaci a připravuje Google Pay.
Skupina Pilulka minulý rok koupila slovenského konkurenta Pilulka24.sk a expandovala na rumunský trh. V letošním roce připravuje Pilulka.cz vstup na dva až tři další nové trhy v Evropě. Mimo jiné vyhodnocuje možnosti také v Rakousku, Německu či Nizozemsku.
Rozhovor s Martinem Kasou o expanzi Pilulky a budoucnosti prodeje léků online: