Hlavní navigace

Poláci snížili hodnotu Mall Group o polovinu a uvedli, že firmu koupili za příliš velkou částku

28. 11. 2022

Sdílet

Jakub Havrlant - Mall Group  - François Nuyts - Allegro Autor: Mall Group

Polská e-commerce skupina Allegro koupila českou Mall Group za příliš velkou částku. Učinila tak kvůli velkému zájmu získat silná zahraniční aktiva a nakupovala na vrcholu tržního cyklu. Stojí to v prohlášení, které dnes Poláci publikovali. Potvrzuje se, že se Rockaway, PPF a Křetínskému povedl velmi výhodný obchod.

Obchod se oznamoval v přepočtu za zhruba 23 miliard korun. Účetní hodnota Mallu a WeDo činila mírně přes 21 miliard. Allegro nyní tuto hodnotu snížilo zhruba 12 miliard korun, tedy o téměř 60 procent.

“Představenstvo uznává, že v listopadu 2021 odsouhlasilo plnou cenu, aby získalo vzácné aktivum, které usnadní transformaci společnosti Allegro na mezinárodní podnik, a že při zpětném pohledu byla tato cena stanovena na vrcholu tržního cyklu, od kdy mnoho obchodovaných srovnatelných společností v oblasti elektronického obchodování ztratilo 50 až 70 procent své tržní hodnoty. Mezitím inflace a krize životních nákladů vedly k tomu, že Mall a WeDo výrazně zaostaly za původními očekáváními ohledně svých finančních výsledků. Rostoucí inflace a výpůjční náklady způsobily, že se náklady na vlastní kapitál výrazně posunuly vzhůru, což snížilo současnou hodnotu dlouhodobých peněžních toků, které se předpokládají z těchto nasazení na trhu Allegro,” informují Poláci.

Allegro doplňuje, že má nadále plán udělat ze svého e-commerce tržiště 3P silného středoevropského hráče a že Mall může být klíčovým motorem růstu.

Allegro akci za 881 milionů eur financovalo úvěrem a vydáním nových akcií. Hodnota cenných papírů na polské burze se v posledním roce propadla o více než 40 procent.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2022 23:24

    HefyCZ

    Mohu se mýlit, ale Mall si velice poškodil jméno svým současným silně ne-prozákaznickým přístupem, slevami vázanými na nespolehlivé karty, problémy s dodávkami a reklamacemi, které kolují po sociálních sítích a diskuzních fórech. Vybudoval si pověst drahého a nespolehlivého nákupního portálu a to k obratu a tedy hodnotě firmy asi nepřispěje.

  • 29. 11. 2022 9:16

    Michal Kubeček

    Já tam dřív nakupoval některé druhy zboží celkem rád, ale co zavedli ten totálně zpackaný "partnerský prodej", spíš se jim vyhýbám. Poprvé jsem na to narazil někdy v začátcích doby covidové, když jsem s hrůzou zjistil, že by mi objednávka o čtyřech položkách přišla formou tří samostatných zásilek, které by měly každá jiné podmínky dodání a výběr z jiných variant dopravy. Výhodu tohoto typu e-shopu jsem vždycky viděl právě v tom, že je tam různé zboží pohromadě, takže k větší položce můžu přibalit i nějaké drobnosti, které by se samostatně objednávat nevyplatilo. Tímhle to ale úplně zabili...

  • 29. 11. 2022 9:00

    Tom04

    Osobně jsem na Mallu nikdy nic nekoupil. Vždycky jsem ho vnímal jako takovou hrabárnu - hora odpadu kterou člověk musí dlouho třídit než najde něco vyhovujícího. Sice prodávají všechno a od každé kategorie je toho hodně, ale ve výsledku je to spíš na škodu.
    To je aspoň můj pocit.
    A taky jsem myslel (nevím jistli je pravda) že hodně věcí co mají na stránkách ve skutečnosti prodávají 3. strany, tzn že jenom zprostředkují, což je mně hodně proti srsti. Ale možná se pletu.

  • 29. 11. 2022 9:31

    Robin77

    V Mallu jsem nakoupil 2x pred covidem. Prvni pokus bylo neco co meli skladem, doruceni bylo myslim za dva dny. Po trech dnech mi dorazil email ze zbozi skladem nemaji a ze to bude trvat dalsi mesic. Tak jsem se jim na to. Druhy pokus bylo neco co meli skladem (a prehledl jsem jejich partnersky prodej nebo jak to nazyvaji). Relativne chvili po objednani jsem dostal email ze zbozi bude mit spozdeni (duvody si jiz nevybavuji). Tak jsem se jim na to taky. Ve srovnani s Alzou tohle byla pro me katastrofalni zkusenost. Vim, ze spousta lidi nadava na Alzu z ruznych duvodu, ale za me muzu rict ze jsem v Alze nakupoval leta (snad od toku kdy zacali fungovat), utratil jsem tam statisice ve stovkach objednavek a doruceni pozdejc bylo dva krat - jednou kolem svatku se spozdil kuryr asi o 30 minut, po druhe probehlo doruceni dalsi den (omluvili se).

  • 29. 11. 2022 13:45

    brk

    Byl jsem zrovna u kámoše, který provozuje eshop, když mu volal někdo z Mallu a nabízel zapojení do toho jejich partnerského prodeje.

    Nevím, jak to je teď, ale před pár lety mu nebyli schopni nabídnou ani nějaké API na propojení systémů. Mall si to představoval, že mu dá vědět, že si někdo něco objednal, on se přihlásí do systému Mall, ručně si to přepíše do svého systému, zprocesuje a zaplatí provizi.

    Poslal je do ..., že kdyby to mohlo fungovat automaticky, tak proč ne, ale na tohle že nemá čas.

    To by odpovídalo i zdejšímu rozčarování z partnerského prodeje. Normálně fungující eshop s rozumně nastavenými procesy do něčeho takového nepůjde.

  • 29. 11. 2022 10:43

    regine

    Souhlasím s negativním postojem k "partnerskému prodeji". Zaznamenal jsem poprvé asi před 6 roky při nákupu příslušenství k Yamaha-varhanám a zahradního nářadí Fiskars. Různé příplatky, delší a nejistá doba dodání.

    29. 11. 2022, 10:44 editováno autorem komentáře

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).