Pokud někomu přijde SMS z neznámého čísla, tak musí mít v hlavě úplně prázdno, aby na něco z té SMS klikal a ještě vypisoval svoje údaje. A aby nedocházelo k podvržení tel. čísel (byť u SMS toto snad ani nebylo, to se týkalo pouze hovorů), tak o to se má starat zdejší mobilní dominantní velká trojka.
Dobra bachorka 🤣 O podvodech se mluvi ve zpravach kazdou chvili, i pro bulvar je to lakadlo - protoze holt cizi nestesti potesi kdekoho... a vy sem prijdete s tezi, ze "nekdo nevedel, ze muze naletet".
A tu lidskou blbost jste si tu demonstroval sam - placatost zeme je davno poprena, informace jsou... v dnesni dobe je mozne asi uz i rict, ze kazdy se to ucil... ty informace prolazatelne dostal, presto je popira.
Mimochodem, kdo jiny podle vas je teda vinikem valky na Ukrajine, kdyz ne agresor, co vojensky napadne suverenni zem? Obavam se, ze vtom bode jste dost vy sam prestrelil...
A kdo lidi naučil, že se nemá skákat z pátého patra baráku, protože by to člověk nepřežil?
Jinak ale každá banka při zřízení internetového bankovnictví jasně upozorňuje, jakým způsobem bude se zákazníkem komunikovat a celkově jak její internetové bankovnictví funguje. A je to samozřejmě uvedeno i v obchodních podmínkách ke službě.
A kdo lidi naučil, že se nemá skákat z pátého patra baráku, protože by to člověk nepřežil?
Rodiče.
Jinak ale každá banka při zřízení internetového bankovnictví jasně upozorňuje, jakým způsobem bude se zákazníkem komunikovat a celkově jak její internetové bankovnictví funguje.
Za dobu, co mám účet u jedné banky, se internetové bankovnictví úplně změnilo, přibylo mobilní bankovnictví nebo se změnil způsob autorizace plateb minimálně pětkrát. Takže co mi sdělili při založení je dávno irelevantní.
Bohužel stle žijeme v mylné představě, že učit něco dospělé je špatně, že je to nějaká manipulace.
Platební terminál ve veřejné dopravě nemusíte používat. Nebo to odkoukáte, případně vám někdo poradí. Není to neznámá situace, o které byste předem nevěděl a najednou do ní byl hozen a mohl ji vyřešit špatně.
To, že se je někdo bude snažit podvést s přístupem k bankovnímu účtu, ale ti lidé nevědí předem. Rodiče jim to neřekli, a nikdo jiný také ne. Jak tedy mají vědět, že si mají zjistit, jak to celé funguje a jak se tomu bránit?
Když si někdo zřizuje internetové bankovnictví, jak má vědět, že existuje takovýhle typ podvodů? Jak si má být jistý, že to zvládne?
Podívejte se kolem sebe, kolik lidí věří, že je Země placatá; kolik nevěří, že existuje globální změna klimatu způsobená lidskou činnosti; kolik věří, že nám EU škodí; kolik věří, že jediným viníkem války na Ukrajině je Rusko; kolik věří, že vakcíny jsou špatné; kolik věří, že by nám bylo lépe bez ČT a ČRo; kolik věří, že ČR pomůže vláda ANO; kolik věří chemtrails… A mohl bych jmenovat dál a dál. A nejspíš bych při tom jmenování dalších věcí narazil na něco, o čem si myslím, že tuším, jak to je – ale není to pravda.
Ne, představa, že si většina lidí sama sežene dostatek informací, opravdu neodpovídá realitě. a na nějaké systematické poskytování takových informací lidem, aby je nemuseli pracně hledat, jsme jako společnost dávno rezignovali. Spousta lidí by to dokonce považovala za škodlivé.
Rodiče možná u toho skákání z baráku ano, ale třeba u používání platebních terminálů ve veřejné dopravě, to už si obvykle musí každý zjistit sám, jak to celé funguje, protože rodiče toto vůbec vědět nemusí. A tak by se dalo pokračovat dál, každý se prostě musí o danou problematiku zajímat sám a nečekat, že mu někdo bude dělat chůvu.
Když si někdo zřizuje internetové bankovnictví, tak si má sám vyžádat dostatek informací a pokud tak neučiní, tak je to jeho smůla, resp. kdo si není jistý, že to zvládne, tak ať radši setrvá u osobních návštěv na pobočce, kde se mu bankéř bude věnovat.
Tomu se říká chybná analogie. Ta implikuje, že phishing je natolik očividně nebezpečný jako skákání z výšky a očividný jako projev fyzikálních zákonů. Což není pravda. Tím nabádá vyhýbá se řešení problému jako edukace a překládá že to udělá hloupí lidé, nikoli i jen nevzdělaný..
Jste naprosto naivní, uvědomte si kolik ekonomicky aktivních lidí starších 40let v ČR nepracuje aktivně s počítačem používá ho často jen na mechanické konkrétní úkoly, které ho někdo mechanicky neučil .
Do toho je velké množství lidí co nemají ani ono internetového bankovní v v mobilu . Opět nikdo je nikdy neučil jak to používat. Stejně tak kolik desítek let lidé žili ve světě kde když vám vola policie, je to policie, když přijde dopis od úřadu je to o úřadu. Nikdo je neučil že ve elektronickém světě tomu tak být nemusí.
4. 8. 2025, 09:52 editováno autorem komentáře