Praha oficiálně spustila chatbota k tramvajence Lítačka, o kterém jsme nedávno na Lupě informovali. Robot v současné fázi funguje prozatím pouze na webu, a nikoliv například na Facebook Messengeru. Město si údajně chce ověřit, jak technologie bude fungovat.
Chatbot zároveň není nijak pokročilý. V podstatě pouze zvládá zodpovídat dotazy z otázek a odpovědí (FAQ). Lítačku si není možné objednat (odkazuje na formulář) ani s ní nijak pracovat. Problém není v technologii, kterou pro Prahu dodává společnost Datasys, ale v nepřipravenosti back-end systémů města. Bot také rozumí základním pojmům, na které reaguje.
Chatbot začal fungovat také na webu Prahy 12. Jeho funkce i vzhled jsou botovi z Lítačky podobné. Jde o stejný projekt vyvinutý Datasysem. Celkově akce vyšla na 468 tisíc korun bez daně. Více o obou botech v našem dřívějším článku.