Hlavní navigace

Projekt '68 Českého rozhlasu získal cenu Prix Europa

14. 10. 2019

Sdílet

Projekt 1968 - Český rozhlas Autor: Jiří Šeda

Loňská rozhlasová rekonstrukce srpnové okupace Československa v roce 1968 získala mezinárodní cenu Prix Europa. Zvítězila v kategorii nejlepší evropský digitální audio projekt roku. Porotci ocenili propojení živé rekonstrukce třináctihodinového vysílání, virtuální a rozšířené reality s audiovizuální show v centru města. 

Autorem Projektu '68, který v soutěži porazil počiny například britské BBC, Švédského rozhlasu či finské veřejnoprávní rozhlasové a televizní společnosti YLE a dalších, je šéfredaktor stanice Český rozhlas Radiožurnál Ondřej Suchan.

Základním pilířem Projektu '68 byl pořad Studio '68 propojující prvky živé rekonstrukce padesát let starých událostí minutu po minutě, archivní ukázky a rozhovory s pamětníky osudové noci z 20. na 21. srpna odvysílané na dobové technice Československého rozhlasu z roku 1968. 

Pro mladší generace byla určena virtuální instalace v sídle rozhlasu, jež kombinuje moderní technologie k distribuci prostorového obsahu s možnostmi imerzní žurnalistiky, a multimediální mobilní aplikace s názvem Návrat ´68, která pracuje s prvky tzv. rozšířené reality. Aplikace je přístupná na webových stránkách Českého rozhlasu. 

Vyvrcholením Projektu '68 byl koncert na Václavském náměstí. Na hity 60. let, jež propojovaly vzpomínky pamětníků a velkolepou světelnou projekci, přišlo přes 50 tisíc lidí. 

Aplikace Návrat ´68 už získala Novinářskou cenu 2018 v kategorii inovativní online žurnalistika a Projekt '68 byl dále oceněn například v anketě Křišťálová lupa, kde obsadil druhé místo v kategoriích Projekt roku a Obsahová inspirace. Třetí příčku v kategorii Multimédia obsadil na 35. ročníku festivalu Prix Bohemia Radio a dostal se i do nejužšího výběru děl festivalu Prix Italia.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).