Za loňský rok Zásilkovna odbavila podle své tiskové zprávy 3,8 milionu zásilek. Největší nápor zažila firma logicky před Vánoci, ale vzhledem k povánočním slevám nápor zásilek trvá i v lednu. Nejkritičtější byl jednadvacátý prosinec mezi třetí a čtvrtou hodinou. Během šedesáti minut si vyzvedli zákazníci e-shopů v odběrných místech Zásilkovny skoro osm tisíc zakázek.
Ve srovnání s rokem 2015 stoupla loni průměrná výše dobírky – z 849 korun na 914 korun. „S narůstajícím počtem zásilek se navyšují i vzdálenosti, které najedou kurýři Zásilkovny. Za celý rok 2016 to bylo 4,2 mil. kilometrů, což je jako pětkrát na Měsíc a zpátky,“ tvrdí šéfka firmy Simona Kijonková.
Zásilkovna hlásí loňský obrat kolem dvou set milionů korun a celkem 920 poboček a odběrných míst, z toho sedm stovek jich je v domovském Česku.
Předvánoční nákupní horečka zasáhla celou e-commerce scénu, kde se loni protočilo 98 miliard korun. "Největší vlnu zásilek jsme zaznamenali kolem akcí Den dopravy zdarma a Black Friday, kdy byl počet balíků v některých lokalitách vyšší až o 100 procent oproti loňsku. Tento trend pokračoval až do Vánoc,“ popisuje situaci šéf DPD Miloš Malaník.