Průzkum: Youtubeři si u lidí nad dvacet let moc neškrtají. Jejich revír je mezi teenagery

1. 11. 2016

Sdílet

Dva z deseti z celé internetové populace znají nějakého youtubera. Ve věkové skupině 15 až 20 let už to ale nejsou dvě pětiny oslovených, ale naopak čtyři. A podle nejnovější studie agentury Nielsen Admosphere u těch nejmladších z nich, tedy kolem patnácti let, je to dokonce 9 lidí z 10. 

U starších věkových skupin už mají youtubeři publikum slabší. Částečně ještě zasahují generaci tzv. millennials (21–34 let) – v této věkové skupině sledují youtubery 3 z 10 uživatelů internetu. „Příčinou je hlavně dosavadní nedostatek youtuberů tvořících obsah pro starší cílové skupiny. Pro ‚oldtubery‘ je tu rozhodně místo,“ tvrdí šéf digitálu agentury Tomáš Pflanzer.

Fenomén prorazil i do marketingu velkých firem. "Youtubeři jsou v posledních dvou letech celebrity, takže se ve skutečnosti nejedná o nic nového a je to klasický celebrity marketing, který však nyní probíhá i na jiných kanálech. Youtubeři jsou tedy jen dalším logickým krokem, jak mohou značky oslovit, často velmi efektivně, mladší publikum,“ dodává Pflanzer. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).