Dva z deseti z celé internetové populace znají nějakého youtubera. Ve věkové skupině 15 až 20 let už to ale nejsou dvě pětiny oslovených, ale naopak čtyři. A podle nejnovější studie agentury Nielsen Admosphere u těch nejmladších z nich, tedy kolem patnácti let, je to dokonce 9 lidí z 10.
U starších věkových skupin už mají youtubeři publikum slabší. Částečně ještě zasahují generaci tzv. millennials (21–34 let) – v této věkové skupině sledují youtubery 3 z 10 uživatelů internetu. „Příčinou je hlavně dosavadní nedostatek youtuberů tvořících obsah pro starší cílové skupiny. Pro ‚oldtubery‘ je tu rozhodně místo,“ tvrdí šéf digitálu agentury Tomáš Pflanzer.
Fenomén prorazil i do marketingu velkých firem. "Youtubeři jsou v posledních dvou letech celebrity, takže se ve skutečnosti nejedná o nic nového a je to klasický celebrity marketing, který však nyní probíhá i na jiných kanálech. Youtubeři jsou tedy jen dalším logickým krokem, jak mohou značky oslovit, často velmi efektivně, mladší publikum,“ dodává Pflanzer.