Zív ... Ty sítě propojené by default jsou (na rozdíl od čerpacích stanic). Neboť jsou prakticky všude připojené k veřejné distribuční síti.
Jediné, co je třeba, je propojit billingové systémy, na což, nepřekvapivě, už existuje jak technická norma, tak implementace.
Je to něco, jako když jsme v devadesátých letech chodili z jedné české internetové sítě do jiné přes ameriku.
Je úplně jedno, zda je něco progresivní nebo neprogresivní - prostě blbé technické řešení s sebou nese i zbytečná rizika (jako jsou QR kódy na stojanech).
Zadnou dotaci jsem na elektromobil nedostal. Proste jsem nemel v nasich podminkach narok. Co se tyce tzv. vyplaceni se. Pokud mate vlastni vyrobnu elektricke energie uz ty naklady jsou trochu jinde.
Vidle vam asi do vasich kalkulaci hodi i plugin hybridy.
21. 10. 2024, 11:38 editováno autorem komentáře
Je to uplne stejny problem jaky byl u cerpacich stanic na zacatku devadesatek a vlastne az dodnes. X ruznych nesourodych systemu na platbu kartou. Komicke situace byly kdyz si clovek nacerpal treba benzin na kartu ale uz nemohl LPG protoze to byl jiny system. Nebo na CNG musel mit extra kartu.
Nejedna se o novy problem a novy bordel souvisejici jen s elektro. Je to opet jen vec obchodni dohody.
21. 10. 2024, 11:28 editováno autorem komentáře
Dekuji za urazku, skoda ze to neumis slusneji, ale budiz.
Progresivni vizionari jsou vischni zaslepenci elektrosveta... to clovek porad slysi, jake je to skvele a super a nejlepsi a kde co. A pak tedy nekdo fnuka v diskuzi, ze provozovatele nabijecek zijou ve sve bubline a progresivni Michal Krsek je vyzyva, aby se propojili do jednoho sveta... pritom to propojeni ocividne funguje.
Shell, Benzina, OMW, ONO... kupodivu kazdy ma sveho provozovatele, kazdy ma sve pumpy, kazdy ma sve vernostni programy, ale nemusim mit v kapse 20 karet operatoru a nemusim po webech vykrikovat, jak se maji domluvit, abych tam mohl v klidu zaplatit. Prijedu - natankuji - vytahnu kartu z banky - zaplatim a jedu. Za 3-5 minut mam nabito na dalasich 500-1000 km.
Takze proc by se mel CZE, PRE a kde kdo nejak spojovat, kdyz reseni tu je. Tak jako u benzinu a nafty staci platit bankovni kartou u stojanu s nabijeckou. Ja vim, je to moc staromodni a malo progresivni...
Mej se
Pokud chceme byt osobni, tak jsi evidentne nepochopil puvodni prispevek. CEZ neni v tomhle pripade progresivni, CEZ v tomhle pripade jenom dela to co kazdy jiny podnikatelsky subjekt - maximalizuje sve zisky. Dotace na EV, dotace na vybudovani nabijeciho mista, atd. Nemusim vysvetlovat, co je to podnikatelsky subjekt, ze?
"holt si poridis x karet a budes calovat za sdileni stojanu jak mourovaty."
Tím sdílením máte asi na mysli roaming, ale přece x karet mám od toho abych za roaming nepřiplácel.
Nejčastěji používám čipy ČEZ, PRE a EON. Ty čipy jsou vydané a vedené zdarma, mají stejnou barvu jako jejich stanice, takže je nepopletu a kdyby mi to nevyhovovalo, elektromobil bych si nekupoval. Stále ho doporučuji hlavně tomu, komu se nabije doma přes noc a dojezd mu stačí tak, že veřejné stanice nepotřebuje. Hromady čipů budou časem minulost, stejně jako dnes už nemá babička tři SIM karty, aby mohla levně volat se všemi vnoučaty. Jestli tomu nevěříte, může vám to být fuk, byť populisté šíří strach, spalovák vám nikdo nebere.
proc by se meli nejak domlouvat? nemam pocit ze svoj kartou z banky nemuzu kouoit benzin kdekoli chci. nechce se mi verit ze. by progresivni vizionarske a vyspele elektro to tak nemelo?
holt si poridis x karet a budes calovat za sdileni stojanu jak mourovaty. uz tak tech 8-16 kc za kwh dle casu a vykonu posouva provozovani na uroven petilitrovych SUV