Ono to samozřejmě nejde udělat tak, že by se zaplatilo kartou nebo kódem až potom, protože by se odjíždělo bez placení. Jde to kartou tak, jak je to i u samoobslužných pump - tedy předautorizací maximální platby před čerpáním, s tím, že reálně odečte jen skutečná částka (a nejde načerpat/nabít za víc, než bylo předautorizováno).
Ale v praxi si to každá firma řeší jinak. Někde je to takhle, někde mají vlastní aplikace, někde se používají aplikace automobilek atd. S tím, že někde je víc možností a mohou mít i různé ceny. Stejně tak se používají různé způsoby identifikace, od RFID čipů, přes NFC v aplikaci, až právě po QR kódy.
Ale proc proboha vymyslet takovehle slozitosti? Jak se z hlediska moralky lisi tankovani PHM od nabijeni? Kolik % ridicu spalovaku ujizdi od stojanu bez zaplaceni? To ma jako porad nekdo pocit, ze majitele elektroaut budou nejak vyrazne vetsi zlocinci, ze tam ve 100 % je pre-paid? Rozumim tomu, ze zatim asi vicemene vsechny nabijecky jsou bezobsluzne, ale kdyz bude kazda nabijecka pod kamerou, jsem si vicemene jisty, ze i v pripade post-paidu by procento neplaticu bylo hluboce pod urovni statisticke chyby...
Vsude v civilizovanem svete se pouziva predautorizace, prijedu ke stojanu, vlozim kartu, prodejce udela predautorizaci, natankuji, prodejce ukonci predautorizaci platbou na spotrebovanou castku. Funguje to takhle na Aljasce, v San Franciscu, Mexico City, Berline, a v podstate vsude v civilizovanem svete, ale jenom v CR budete vymyslet nejake mechanicke reseni jako celosvetovy unikat… proc nevymyslet znovu kolo… v mene civilizovanych mistech, obvykle s obsluhou, prijedu a platim predem/po natankovani bez jakehokoliv mechanickeho reseni.