Lhuta bez zbytecneho odkladu ale neurcuje, v jakem konkretnim okamziku se ma konat. A pokud jsou treba nekteri radni neschopni se jednani ucastnit ze zdravotnich duvodu, pak bez zbytecneho odkladu bude i to, ze se pocka, az se uzdravi. Aneb vzdy se prihlizi k okolnostem. Ten rucnik si na hlavu dejte sam :-)
A proč myslíte že si těch radních platíme 18? (do loňska jich mimochodem bylo jen 15). Mimo jiné proto, aby byli schopni pracovat i v personálním oslabení.
Volba byla odložena skoro o půl roku. Pokud nějaký radní trpí dlouhodobějšími zdravotními problémy, může z rady rezignovat a uvolnit tak misto někomu práceschopnému.
Nikde není psáno že u volby vedení rady musí být přítomni všichni její členové.
Zrovnatak ale neni nikde psano, ze "bez zbytecneho odkladu" rovna se rozhodovat za kazdou cenu na prvni schuzi. Ja chapu, ze v tech "vasich" internetovejch spolkach jste za ty roky zvykli rozhodovat o klicovych vecech i pri nicotne ucasti, ale se smirte s tim, ze nekde postupuji i s citem a uctou k mozna minoritnimu nazoru. Je v poradku, ze u klicovych veci se posecka, pokud duvody neucasti na jednani nekoho jsou skutecne vazne a objektivne omluvitelne - a to zrovna zdravotni duvody proste jsou. Vyssi pocet clenu je mj. prave kvuli te pluralite nazoru, ktera na skodu neni... a chut omezit ji z titulu neodkladnosti je chucpe. Nektere veci je v poradku neuspechat...
Co je to lhuta bez zbytecneho odkladu judikoval i NSS. A klicovym je prave onen vyklad toho, co je ci neni zbytecny odklad - posuzuje se kazdy konkretni pripad, a rozhodne to neznamena "ihned". A ze se vam subjektivne neco jako mozna zbytecne jevi jeste neimplikuje, ze to zbytecne doopravdy je. Prislusna ustanoveni, kterymi tu sermujete navic obsahuji mechanismy, ktere rade umoznuji plnit jeji ukoly i za teto situace a tedy vubec nic nebrani rade standardne fungovat. Tak se svou hysterii z kategorie boure ve sklenici vody za svym psychiatrem, asi vam uz dosly prasky na uklidneni ;-)
Zákon č. 483/1991 Sb.
§4, odst.9:
"Rada volí ze svého středu předsedu a místopředsedu"
§7, odst. 2:
"Rada je způsobilá se usnášet za přítomnosti nadpoloviční většiny všech svých členů"
O nějakém čekání tam není ani zmínka. Rada si nemá zákon vykládat, Rada se jím má řídit....
BTW: Osobní útoky si strčte za klobouk
Ted jeste v zakone vystourat ten paragraf, ze ktereho vyplyne to vase "bezodkladne" :-) Aha, to uz v zakone neni, vy knourale. Uz jste si vzal ty prasecky na nerviky? ;-) Sam jste si to odcitoval - rada voli, ale zakon uz presne nerika kdy. To je dale rozvedeno pouze v jednacim radu rady (tedy fakticky podzakonne norme), ktery si ale rada ve smyslu §7, odst. 1 tehoz zakona schvaluje sama rada. Je tedy v kompetenci rady si ono pravidlo libovolne modifikovat, potazmo cestou proceduralnich navrhu ve smyslu clanku 7, odstace 13, pismene e) jednaciho radu volbu odlozit, presneji je v kompetenci rady prerusit rozpravu k projednavanemu bodu a stanovit termin, kdy bude rozprava pokracovat. A presne to se stalo...